Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
19. november 2006 - 19:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SQL er tom eller ej

Har haft kigget i alle de andre q og faq men kunne ikke få det korrekt vist.

kilde kode---------------------------
<% If not isNull(rsSQLa.Fields("MainTextLarge")) THEN  %>
<td colspan="2"><h4><%= rsSQLa.Fields("MainTextLarge").Value %></h4></td>
<% Else %>
<td colspan="2"><h4><%= rsSQLa.Fields("MainTextSmall").Value %></h4></td>
<% End If %>
Kilde kode----------------------------

Skulle fungere på følgende måde:Hvis der står noget i rsSQL MainTextLarge så udskriv det , men hvis ikke, så udskriv istedet rsSQL MainTextSmall.

Men den udskrive lige nu kun det lille ud ??
Avatar billede ellebaek Nybegynder
19. november 2006 - 19:55 #1
<% If rsSQLa.Fields("MainTextLarge") <> "" THEN  %>
<td colspan="2"><h4><%= rsSQLa.Fields("MainTextLarge") %></h4></td>
<% Else %>
<td colspan="2"><h4><%= rsSQLa.Fields("MainTextSmall") %></h4></td>
<% End If %>

prøv sådan her
Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
19. november 2006 - 20:01 #2
Nej beklager. De tekste som har noget i den store: MainTextLarge, skrive ikke ud, men kun de små ??
Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
19. november 2006 - 20:58 #3
<%
if rsSQLa("MainTextLarge") <> "" Then
response.Write "<td colspan='2'><h3>1</h3></td>"
Else
response.Write "<td colspan='2'><h3>2</h3></td>"
end if
%>

Denne kode prøvede jeg lige at kontrollerede med. Det viste sig at den lavede kontrollen rigtigt. 1 når Large teksten var der og 2 når den var tom.

Da jeg så skiftede 1 og 2 tallet ud med rsSQL(Large og Small), vil den stadigvæk kun skrive den lille tekst ud ????????????????????
Avatar billede ellebaek Nybegynder
19. november 2006 - 21:05 #4
hmm....

virker mystisk... men der er da en måde at prøve på i stedet så...

<%
streng = rsSQLa.fields("MainTextLarge") & ""
If streng <> "" THEN
response.write "<td colspan=""2""><h4>" & streng & "</h4></td>"
Else
response.write "<td colspan=""2""><h4>" & rsSQLa.Fields("MainTextSmall") & "</h4></td>"
End If
%>
Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
19. november 2006 - 21:16 #5
Ja så kom det. men hvorfor ??

Small i databasen er: tekst
Large i databasen er: Note

Er det grunden ?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
19. november 2006 - 21:20 #6
nej... det burde det bestemt ikke være... men det virker som om den måske smider indholdet af feltet i recordsetet, jeg ved ikke af hvilken grund, men det er i hvert fald mit bud på hvorfor det ikke virker, men virker nu.

Altså når du kaldte: if rsSQLa.fields("MainTextLarge") <> "" then

du kan teste det på denne måde:
if rsSQLa.fields("MainTextLarge") <> "" then
    response.write "Variables smides ikke"
  else
    response.write "variablen smides"
  end if

..Ellebæk!
Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
19. november 2006 - 21:50 #7
Komplet kode............................
MainTextLarge = rsSQLa("MainTextLarge")

if MainTextLarge <> "" Then
  response.Write "<td colspan='2'><h3>" & MainTextLarge & "</h3></td>"
Else
´ response.Write "<td colspan='2'><h3>" & rsSQLa("MainTextSmall") & "</h3></td>"
end if