Avatar billede renard Nybegynder
19. november 2006 - 01:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sætte value i dropdownlist, når data kommer fra et dataset.

Jeg har et problem med at få sat value på de enkelte elementer i dropdownlisten. Som det er nu, bliver value både row[2] og row[0], i.e. value = text. Jeg ønsker at vise listen som nu, men value skal kun være row[0].

foreach (DataRow row in mydata.Tables[0].Rows)
  ddlTo.Items.Add(row[2].ToString() + " " + row[0].ToString());

Hvordan gør man det?
Avatar billede hacked Nybegynder
19. november 2006 - 03:12 #1
Er det sådan her du mener?
ddlTo.Items.Add(row[0].ToString());
Avatar billede renard Nybegynder
19. november 2006 - 10:56 #2
Ikke helt :) Det er korrekt, at så er value kun row[0], men jeg ønsker at vise både tekst fra row[2] og row[0] til brugeren.
I.e.:
ddlFrom.SelectedItem.Text.ToString(); (skal vise row[2] og row[0])
ddlFrom.SelectedItem.Value.ToString(); (skal kun vise row[0])
Avatar billede renard Nybegynder
19. november 2006 - 21:59 #3
Nogen der har et bud på, hvordan man separerer text fra value, når man fylder en dropdownlist på denne måde?
Avatar billede hacked Nybegynder
20. november 2006 - 00:33 #4
Undskyld mit stenerig kl 3:xx:xx :)

Istedet for at tilføje strings til ddlTo kan du tilføje ListItem's. That should do the trick.

DropDownList1.Items.Add(new ListItem(row[2].ToString() + " " + row[0].ToString(),row[0].ToString()));

Ovenstående kode er ASP.Net 2.0. Jeg antager du benytter denne version.
Syntax:
DropDownList1.Items.Add(ListItem listItem)
new ListItem(string text,string value)

Ps. Der findes en ASP.Net kategori såvidt jeg husker.
Avatar billede renard Nybegynder
20. november 2006 - 01:30 #5
Sweet stuff, det har drillet :)

Er egt. klar over asp.net-kategorien, var bare ikke helt sikker på hvor generelt spørgsmålet var. Ka godt se nu, at det passer bedrer der.

Kom med et svar, så er der point - tak!
Avatar billede hacked Nybegynder
20. november 2006 - 06:56 #6
Hermed et svar :)