Avatar billede jamiros Novice
17. november 2006 - 18:52 Der er 4 kommentarer

Undgå at sende 2 gange ved refresh/back

Hej Eksperter

Jeg sender en mail med Jmail.
Hvis brugeren enten trykker "refresh" på siden hvor den sender eller trykker sig tilbage til siden hvor der er blevet sendt, så sendes den igen - kan jeg undgå at den bliver sendt 2 gange til samme e-mail?
Avatar billede udvikler Nybegynder
17. november 2006 - 19:04 #1
Ja, send brugeren videre til en ny side hvor asp scriptet udføres..

du kan angive den nye side under <form> elementet. Du skal skrive adressen til den fil man sendes til under action attributen.

Når man så er sendt til siden så skal asp scriptet udføres og når det er udført, så sendes man blot tilbage til den forrige side.
Avatar billede jamiros Novice
17. november 2006 - 20:17 #2
Hmmm, er ikke sikker på at jeg har forklaret mig ordentligt...

På den side hvor mailen sendes - kan man der undgå at brugeren "refresher" sig til at den sendes igen?
Avatar billede udvikler Nybegynder
17. november 2006 - 20:21 #3
Ja, hvis du prøvede mit eksempel ville den også gøre præcis det du ville, men okay. Det kan gøres på andre måder, hvis ikke du vil bruge den foroven.

Du kan tjekke om den post værdi der bliver sendt nu er ligmed den mail besked der blev sendt før, så skal du bare have mailsene i en database, eller gemt i en session.

Dog er den førstnævnte metode den nemmeste.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
20. november 2006 - 15:53 #4
side1.asp : Form der udfyldes, sendes med til side2.asp. Gerne med method="POST"

side2.asp : Sender mailen afsted, og laver til sidst Response.Redirect ("side3.asp")

side3.asp : Siger tak for interessen

Det eneste der så kan ske er at brugeren dobbeltklikker på sendknappen, hvilket kan give to mails.