Avatar billede jaboi Nybegynder
16. november 2006 - 19:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Messenger og Mediaplayer tryller mit lydkort væk.

Hej.

Jeg fatter ikke hvad der foregår.
Efter at have spillet en sang med Mediaplayer imens messenger kører i baggrunden hopper messenger helt uprovokeret af netværket, samtidig med at jeg ikke kan justere volumen på mine genvejstaster på musen, som jeg ellers kan. Sangen spiller færdig uden problemer men starter jeg en ny sang gør mediaplayer mig opmærksom på at der ikke findes nogen enhed at afspille sangen på. Jeg kan ikke engang under vælge mit lydkort under indstillinger for lydenheder i kontrolpanel. Messenger kan til tider stadig afspille advarselstoner men windows og mediaplayer ikke længere vil vedkende mit lykort som et lydkort. Jeg kan finde det i enhedhåndtering og i selve GUI'en for min lydkort driver.
Genstarter jeg maskinen er der ingen problemer, indtil 3/4 inde i den første sang jeg prøver at afspille...

Dette problem er opstået ganske pludseligt og irriterer mig grusomt, gider ikke at skulle til at genformatere pga. det her.
Avatar billede nva Praktikant
17. november 2006 - 08:17 #1
Har du installeret noget for nyligt? Måske kan du systemgendanne til et tidspunkt før problemet opstod?
Avatar billede kenneth_gorking Nybegynder
17. november 2006 - 08:30 #2
Check efter om du har den nyeste driver til dit lydkort og den seneste version af messenger og wmp, det ordner som regel problemet.

...og en formatering lyder som en ret voldsomt løsning på et så lille problem, især hvis det er noget en software opdatering kan fixe :)
Avatar billede jaboi Nybegynder
17. november 2006 - 10:32 #3
Nu har jeg så fjernet Mediaplayer og messenger. Uden resultat. Har geninstalleret driveren til mit lydkort. Uden resultat. Jeg har opdaget at maskinen hamrer løs med svchost.exe på 99% kraft og når afslutter denne process sker der ikke andet end at systemet bliver meget hurtigere. Der går dog stadig kun 5 min. og så forsvinder mit lydkort igen...
Avatar billede jaboi Nybegynder
17. november 2006 - 11:58 #4
YES! Nu er det gået helt i kage... Har nu sat maskinen igang med at finde rootkits og søge efter malware.. Resulatet udeblev og istedet viser XP nu ikke længere den blå taskbar men istedet en Win2000 agtig grå firkantet startknap og linje...
Avatar billede kenneth_gorking Nybegynder
17. november 2006 - 11:59 #5
Det lyder som om nogen enten prøver at udnytte en RPC svaghed i dit system eller, en virus-infektion. Du kan læse mere her:
http://ask-leo.com/svchost_and_svchostexe_crashs_cpu_maximization_viruses_exploits_and_more.html
Avatar billede nva Praktikant
17. november 2006 - 12:00 #6
Du kan prøve denne vejledning http://www.eksperten.dk/artikler/954 vedr. rensning for malware/virus.
Avatar billede jaboi Nybegynder
19. november 2006 - 09:59 #7
Hmmm....  Så fandt man ud af at, ved at slukke maskinen var der nogle opdateringer der skulle gennemføres... Og voila, alt i orden igen... Wierd.