Avatar billede danand Nybegynder
16. november 2006 - 17:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ScrollBy i Iframe

Hej
Jeg opretter en iframe med begrænset bredde og højde, som indlæser en side som ikke er min egen.

Herefter skal iframen automatisk scrolle til en bestemt placering på siden i iframen.

Jeg kan dog ikke lige få det fil at funke, har bl.a. prøvet med følgende.
Er der nogen der ved hvordan det gøres?

<html>
<body>
<iframe name="victor" id="victor" src="http://www.tv2.dk" width="500" height="280">

<script>
window.frames[victor].scrollBy(185, 195);
</script>

</body>
</html>
Avatar billede roenving Novice
17. november 2006 - 00:39 #1
Eneste chance er at du finder et element med et bestemt id, og siden ikke selv gør noget ved det:

<body>
<iframe name="victor" id="victor" src="http://www.tv2.dk#idPåDiv" width="500" height="280">
</body>

-- det er nemlig ikke tilladt at scripte på tværs af domæner, så du vil bare få en javascript-fejl !-)
Avatar billede danand Nybegynder
20. november 2006 - 13:40 #2
ok, det ser ud til at du har ret og at javascripts sikkerhedspolitik endnu en gang spænder ben.

Læg et svar så spørgsmålet kan lukkes.
Avatar billede roenving Novice
20. november 2006 - 17:31 #3
Oki '-)
Avatar billede roenving Novice
22. november 2006 - 10:02 #4
-- og tak for point ;~}