Avatar billede c-lund Nybegynder
16. november 2006 - 16:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formatering af formular

Hey, Har lige et spørgsmål angåen formatering af formular felter.

Jeg vil gerne have alle mine <input type="text"> felter til at se sådan ud
INPUT {
    color: #404040;
    font-family: Verdana;
    font-size: 8pt;
    border: 1px solid #9a9ea1;
    background-color: #FFFFFF;
}
men ikke min knapper og checkeboxses etc.
kan i hjælpe?
Avatar billede the_ghost Nybegynder
16. november 2006 - 18:44 #1
Du kan gøre det ved at give dine input(text) felter en class attribut:
<input type="text" class="textField">
input.textField {
    color: #404040;
    font-family: Verdana;
    font-size: 8pt;
    border: 1px solid #9a9ea1;
    background-color: #FFFFFF;
}

Hvis dette ikke er muligt kan du ligge et span element, uden om de input felter du vil have formateret:
<span="textField"><input type="text"></span>
.textField input {
    color: #404040;
    font-family: Verdana;
    font-size: 8pt;
    border: 1px solid #9a9ea1;
    background-color: #FFFFFF;
}

Hvis det er fordi du ikke har mulighed for at ændre i HTML koden direkte, så er der kun en løsning, nemlig at benytte CSS2:
<input type="text">
input[type="text"] {
    color: #404040;
    font-family: Verdana;
    font-size: 8pt;
    border: 1px solid #9a9ea1;
    background-color: #FFFFFF;
}
... IE understøtter dog ikke dette på nuværnde tidspunkt (om IE 7 gør har jeg ikke lige testet)
Avatar billede roenving Novice
17. november 2006 - 00:47 #2
-- og brug ikke 8pt, men 8px, så du ikke risikerer grimme overraskelser, hvis brugerne bruger en anden browser end du gør !-)

-- visse browsere er nemlig så grimme at gøre præcis det, du beder dem om, mens den mest brugte browser siger til sig selv: Programmøren er skør, han mener garanteret noget helt andet end han har skrevet, så jeg må nok hellere rette pt til px ...

-- et typografisk punkt (pt) er nemlig præcis 0,35mm, mens en pixel (et skærmpunkt, px) normalt er ca. 0,2 - 0,28mm !o]
Avatar billede c-lund Nybegynder
21. august 2007 - 15:46 #3
Troe jeg løste det ved at gøre sådan <input type="text" class"Inputfelt">

kan i ikke smide et svar?
Avatar billede the_ghost Nybegynder
21. august 2007 - 22:58 #4
.svar
Avatar billede the_ghost Nybegynder
21. august 2007 - 22:58 #5
og et rigtigt svar :)