Avatar billede scooter Nybegynder
21. november 1999 - 15:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvis ikke insert og update, hvad så???

Jeg har brug for at tilføje noget til en eksisterende fil, men jeg kan ikke bruge update, da den jo så overskriver det eksisterende, ikk'?!!

Ex. En formular, hvor du kan indsætte navn, alder, bopæl, uddannelser, kvalifikationer - og uddannelser har man jo nok taget mere end én af, derfor skal der være mulighed for at tilføje flere uddannelser og kvalifikationer...

Kan nogle hjælpe med det??? :o)
Avatar billede scooter Nybegynder
21. november 1999 - 15:32 #1
hvis jeg bruger et list-objekt med multiple choice til min insert-sætning, bliver de skrevet som "værdi", "værdi" og det er ID-numre, som relaterer til an anden tabel med ID og Uddannelse...og så kan man jo ikke hente de rigtige uddannelser igen, vel??
Avatar billede boomer Nybegynder
21. november 1999 - 16:05 #2
Joda
Avatar billede flemming Nybegynder
21. november 1999 - 16:44 #3
Lav en select som tager data fra begge tabeller, f.eks.:

SELECT tbl1,tbl2 WHERE tbl1.ID=tbl2.ID AND tbl1.ID=7
Avatar billede scooter Nybegynder
22. november 1999 - 08:20 #4
ikke sådan... i ét felt i tabellen(UddannelsesID) står der 1, 2 fordi jeg har valgt to uddannelser på en formliste og submit'et dem...
Avatar billede scooter Nybegynder
22. november 1999 - 08:51 #5
Sådan ser select'en ud:

<select name="uddannelse" size="3" multiple style="font-family:Verdana; font-weight:normal; color:#2F5279; background-color: #FFFFFF;  font-size: xx-small">
            <%
  Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("\database\job.mdb")
  SQL = "select * from Uddannelse"
  Set RS = Conn.Execute(SQL)

  Do While Not RS.EOF %>
            <option value="<%=RS("UddannelsesID")%>"><%=RS("Uddannelse")%></option>
            <%
  RS.MoveNext
  Loop

  RS.Close
  Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</select>

Giver det et bedre indblik i situationen?

Man skal jo kunne søge på personen udfra bl.a. hans uddannelser
Avatar billede scooter Nybegynder
23. november 1999 - 11:17 #6
((((HJÆLP))))

Kom nu... det haster virkeligt...

Please??? :o)

scootz
Avatar billede scooter Nybegynder
24. november 1999 - 14:23 #7
jeg lukker dette spørgsmål, da ingen svarer...