Avatar billede klaaes Nybegynder
15. november 2006 - 20:11 Der er 5 kommentarer

Hele siden i iframe skal vises

Hej,

Jeg har en iframe på en side, men da jeg ikke vil have to scrollers på siden, vil jeg have at den skal vise hele source-siden i iframe-vinduet.

Det er på denne side: http://www.123y.dk/falkobilleder/forum/index.php

Som I kan se, mangler bunden af source-siden.

På forhånd tak.
Avatar billede stenger Nybegynder
16. november 2006 - 00:59 #1
Nu ved jeg ikke lige hvordan du har lavet det, så her er et forslag...

Har Iframen en relativ eller absolut størrelse? Hvis den er relativ skulle den jo indfinde sig efter hvor meget indhold, der er i den? Desuden er det en god idé at sætte scrolling til "auto", da der er mange (non-programmers :) ), der forstørrer fontene gennem selve browseren.

Ved ikke om det hjælper, men da ingen andre har svaret...

PS. Var det ikke jer og noget med nogle nøgne pigebørn, samt Ekstrabladet? lol
Avatar billede klaaes Nybegynder
16. november 2006 - 01:13 #2
LOL.. Jo, der var vist en artikel om noget mobning og noget. hehe.

ifram-tagget ser jo ud som følger:

<iframe id=2main src="http://www.falkobilleder.dk/community" width="100%" height="100%" scrolling="no"></iframe>

Og den befinder sig inde i en usynlig kasse der er defineret sådan:

#ContentCom
{
    PADDING-RIGHT: 0px;
    PADDING-LEFT: 0px;
    PADDING-BOTTOM: 0px;
    MARGIN: 36px 0px 50px 200px;
    BACKGROUND-COLOR: #FFFFFF;
    TOP: 150px;
    PADDING-TOP: 0px;
}

Men det må da være noget med height-attributen, ik'? Som du kan se er den nu på hundrede procent. Men kan man ikke få højden til at afhænge af den fil der bliver indlæst?
Avatar billede roenving Novice
16. november 2006 - 03:23 #3
Hvis hovedsiden og iframe-siden ligger på samme domæne, kan man gøre det med javascript, ellers er det i praksis umuligt !-)

-- hrm, tjah, tjoh, man kunne jo hente siden til sin egen server med en http-request, og så indsætte den derfra, så man undgik det forbudte cross-domain-scripting ...
Avatar billede roenving Novice
16. november 2006 - 03:24 #4
-- men så støder man ind i problemer med rettigheder osv. !o]
Avatar billede klaaes Nybegynder
17. november 2006 - 11:19 #5
Siderne ligger på samme domæne, som det også fremgår af linket.