Avatar billede kims0809 Nybegynder
15. november 2006 - 16:10 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Mangler ASP.NET Ekspert til at løse installationsproblem!

Hej

Jeg mangler en ekspert til installering af ASP.NET 2.0, har problemer med at der pludseligt kommer fejl i scripts, som kørte fint under ASP.NET 1.1, derfor har jeg en teori om at det er min installering der ikke er i top.-

Nogen der kan hjælp?

Hvis problemet er avanceret og du mener at kan løse problemet kan der evt. gives adgang til serveren via Terminal services/Fjernskrivebord.

Mvh

Kim
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
15. november 2006 - 16:16 #1
Kører du både ASP.NET 1.1 og 2.0 applikationer på serveren samtidig?
Avatar billede kims0809 Nybegynder
15. november 2006 - 16:20 #2
Nej jeg har slettet ASP.NET 1.1 det kan være det er her der er en fejl?
Avatar billede kims0809 Nybegynder
15. november 2006 - 16:21 #3
Kan det være fordi der skal sættes noget op i forhold til MSSQL?
Avatar billede kims0809 Nybegynder
15. november 2006 - 16:21 #4
Se fx her: http://86.58.131.42
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
15. november 2006 - 16:28 #5
Hvis du har afinstalleret ASP.NET 1.1, har du så konverteret applikationerne til 2.0?

Det er svært at sige noget udfra din fejl. Det er blot NullReferenceException, det giver ikke meget mening uden at kende din kode!
Avatar billede jokkejensen Novice
15. november 2006 - 16:31 #6
ja - .net kører da fint ? - det er noget kode der fejler...
Avatar billede jokkejensen Novice
15. november 2006 - 16:32 #7
brug ex trace til debug.

http://86.58.131.42/trace.axd (og husk at deaktivere den)

skriv til den med..

Trace.Write .. eller Trace.Warn
Avatar billede kims0809 Nybegynder
15. november 2006 - 16:38 #8
Jeg har ikke konverteret applikationerne til ASP.NET 2.0, er dette nødvendigt? jeg mener at have læst et sted at det ikke er nødvendigt, da ASP.NET 2.0 indeholder det samme og så bare mere til.

Ligger i inde med en file eller lignende, som jeg kunne bruge til at teste om ASP.NET 2.0 kører som det skal? Så kan jeg kaste det videre til programmørerne.

Mvh

Kim
Avatar billede kims0809 Nybegynder
15. november 2006 - 16:52 #9
Det er forresten 64bit versionen hvis det kan hjælpe, kan det skabe problemer med MSSQL?
Avatar billede -psycho- Nybegynder
16. november 2006 - 06:53 #10
Jeg tror ikke du kan køre en v1.1 app i 2.0 du er nød til at konvertere. Men jeg er ikke sikker.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. november 2006 - 09:02 #11
Ja -psycho- det var også der jeg ville hen!
Avatar billede kims0809 Nybegynder
16. november 2006 - 09:16 #12
Ok, er det noget som er rimeligt nemt, ellers skal der rettes en helveds masse kode? Måske kan Visual studio selv gøre det??

Jeg sidder ikke selv med det!
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. november 2006 - 09:43 #13
VS 2005 kan selv konvertere og det går for det meste godt, men hvis du ikke skal rette eller bygge videre på koden, kan du jo bare installere 1.1 igen!
Avatar billede -psycho- Nybegynder
16. november 2006 - 09:47 #14
visual studio har selv en konverter har så hvis du åbner en 1.1 solution i vs 2005 så skulle den gerne komme op med en konvertering dialog.
Avatar billede kims0809 Nybegynder
16. november 2006 - 10:59 #15
problemet er at jeg har nogle apps som SKAL køre ASP.NET 2.0 derfor kan jeg ikke køre 1.1 medmindre det er muligt at køre disse sideløbende under det samme domæne.

Kan jeg sætte asp.net op til at enten den ene eller den anden version, helt ned på mappe niveau?
Avatar billede -psycho- Nybegynder
16. november 2006 - 11:52 #16
du kan lave virtual directories og så sætte dem op som app og så vælge den asp.net version til folderen som du skal bruge.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. november 2006 - 11:54 #17
Så længe applikationerne ligger i forskellige mapper er der ikke noget problem i at køre 1.1 og 2.0 sideløbende. Du skal bare huske at lave én Application Pool til 1.1 og én til 2.0!
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. november 2006 - 11:54 #18
-psycho- husk at de skal have hver sin App Pool!
Avatar billede kims0809 Nybegynder
16. november 2006 - 12:06 #19
nu er jeg tabt bag vognen... Det vil jeg slet ikke begynde at rode med, nu har jeg endeligt fået ASP.NET 2.0 til at virke, så må programmørerne sgu prøve at rette sig efter det.
Avatar billede kims0809 Nybegynder
16. november 2006 - 16:59 #20
Ville det være muligt at få en af jer til at sætte det op på vores server? der kan gives adgang via Terminal services/fjernskrivebord.

Vil godt give en skilling.. send til kim(at)netstuff.dk hvis det har interesse, for jeg gider ikke bruge mere tid på det, jeg er jo en halv dag om at finde ud af den rette opsætning osv.
Avatar billede kims0809 Nybegynder
16. november 2006 - 18:25 #21
Nu har de programmører gud hjælpe mig rodet med serveren, selvom jeg forklarede dem at det var deres scripting den var galt med. Nu siger den "service unavailable" og jeg kan ikke få den til at stoppe med dette. Måske de har rodet med de application pool eller lignenden.

HJÆÆÆÆLP!
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. november 2006 - 18:34 #22
Jeg ville godt hjælpe dig, men jeg har ikke rigtig lyst til at rode mig ind i det når der i forvejen er så mange der piller i den server.
Avatar billede kims0809 Nybegynder
16. november 2006 - 19:09 #23
Hvis du vil hjælpe mig, ¨så sørger jeg for at der ikke røres ved den, overhovedet, for jeg har fundet ud af at de programmører ikke har styr på det.

send gerne den mail,  til mig så kan jeg fortælle hvad der skal gøres.

Så kan der diskuteres den skilling
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
17. november 2006 - 15:23 #24
Ok hvis andre brugere af eksperten er interesserede i opfølgning på sagen, så blev konklusionen følgende:

Problemet bunder i at .NET 2.0 på en 64 bit platform kører i 64 bit mode, og .NET 1.1 ikke findes i en 64 bit version. Derfor skal .NET sættes til at køre i 32 bit mode, men når det gøres på en 2003 64 bit, forsvinder ASP.NET fanebladet i IIS, hvor man ellers indstiller hvilken version der skal bruges. Det ser ikke ud til at microsoft har en løsning på dette.
Det kan lade sig gøre (vha. commandline) at sætte forskellige sites til at køre hhv. 1.1 og 2.0, men ikke på forskellige mapper på et site. Jeg har i hvert fald ikke kunnet lure hvordan!