Avatar billede steffen76 Nybegynder
15. november 2006 - 15:01 Der er 3 kommentarer

tv-kort viser kun sort/hvid fra vhs

Kære eksperter

Jeg har forbundet mit tv-kort med min vhs via s-videokabel og et scartstik med s-video in/out. Mit problem er, at vhs-signalet på computeren kun vises i sort/hvid. Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem?
Avatar billede kogt Nybegynder
15. november 2006 - 16:37 #1
du kan evt koebe et color fix kable... eller laane et af en kammerat for og se om det virker foer du koeber et...

maaske er det bare en indstilling du skal have lavet om kender intet til tv-kort

men en af mine kammerater har lige loest hans sort/hvid problem fra tv-out paa gfx til tv'et med et color fix kable

kan findes paa www.sandberg.dk
http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=503-65
Avatar billede steffen76 Nybegynder
15. november 2006 - 17:41 #2
Jeg fik løst problemet ved at køre signalet gennem det gule videostik i stedet.
Avatar billede simlau Nybegynder
15. november 2006 - 21:23 #3
Jeg har oplevet flere gange at man bare skal ændre på den måde som grafikortet sender signalet ud.

Det kan være at det står til en forkeret standart fx NTSC den amerikanskes tv standart, så skal den bare skrifte over til pal-b, den danske standart.