Avatar billede hellfishdk Nybegynder
15. november 2006 - 14:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Update med GUID i stored procedure

Jeg kan ikke køre min update, pga af en parameter der skal være GUID/SQL.UniqueIdentifier

min kode er:

Dim kFor, kEft, kEmail, kTlf, kMob, kFøds As TextBox
        Dim kKøn, kReminder As DropDownList
        Dim kNews As CheckBox

        kFor = dvw_UsrInfo.FindControl("tb_kFor")
        kEft = dvw_UsrInfo.FindControl("tb_kEft")
        kEmail = dvw_UsrInfo.FindControl("tb_kEmail")
        kTlf = dvw_UsrInfo.FindControl("tb_kTlf")
        kMob = dvw_UsrInfo.FindControl("tb_kMob")
        kFøds = dvw_UsrInfo.FindControl("tb_kFøds")
        kKøn = dvw_UsrInfo.FindControl("ddl_usrKøn")
        kReminder = dvw_UsrInfo.FindControl("ddl_usrRem")
        kNews = dvw_UsrInfo.FindControl("chkBox_News")

        DS_Kunde.UpdateCommand = "sp_updKunde"
        DS_Kunde.UpdateCommandType = SqlDataSourceCommandType.StoredProcedure

        DS_Kunde.UpdateParameters.Add("@kID", Session("kID"))
        DS_Kunde.UpdateParameters.Add("@kFor", TypeCode.String, kFor.Text)
        DS_Kunde.UpdateParameters.Add("@kEft", TypeCode.String, kEft.Text)
        DS_Kunde.UpdateParameters.Add("@kEmail", TypeCode.String, kEmail.Text)
        DS_Kunde.UpdateParameters.Add("@kTlf", TypeCode.String, kTlf.Text)
        DS_Kunde.UpdateParameters.Add("@kMob", TypeCode.String, kMob.Text)
        DS_Kunde.UpdateParameters.Add("@kFøds", TypeCode.String, kFøds.Text)
        DS_Kunde.UpdateParameters.Add("@kKøn", TypeCode.Int16, kKøn.SelectedValue)
        DS_Kunde.UpdateParameters.Add("@kNews", TypeCode.Boolean, kNews.Checked)
        DS_Kunde.UpdateParameters.Add("@kReminder", TypeCode.Int16, kReminder.SelectedValue)
        DS_Kunde.UpdateParameters.Add("@aspnet_UserId", Session("currentUserKey"))
        DS_Kunde.Update()<--Det er den her der laver fejl. Jeg opretter session("currentUserKey") gennem en membership.getuser.provideruserkey. Men jeg får denne fejl i debug: "Procedure or Function 'sp_updKunde' expects parameter '@aspnet_UserId', which was not supplied."

Hvad skal jeg gøre/gøre jeg forkert???
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
15. november 2006 - 14:41 #1
UPS, det er her fejlen kommer:

DS_Kunde.UpdateParameters.Add("@aspnet_UserId", Session("currentUserKey"))<--Det er den her der laver fejl. Jeg opretter session("currentUserKey") gennem en membership.getuser.provideruserkey. Men jeg får denne fejl i debug: "Procedure or Function 'sp_updKunde' expects parameter '@aspnet_UserId', which was not supplied."
Avatar billede jokkejensen Novice
15. november 2006 - 15:03 #2
hvis du debugger - hvad er Session("currentUserKey") så sat som ? det du forventede ?
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
15. november 2006 - 15:18 #3
jeg får denne meddelse:

Conversion from type 'Guid' to type 'String' is not valid.

Men hvis jeg add'er en ToString, så hjalp det delvis. Når får jeg denne fejl når jeg opdater: Procedure or function sp_updKunde has too many arguments specified.
Jeg får opdatering gennemført i DB'en, men jeg burde ikke få fejlen så.

Jeg har talt parametrene og de passer med det antal jeg har defineret i stored procedure.
Avatar billede froenie Nybegynder
17. november 2006 - 12:08 #4
Har du kommaer i nogle af dine parametre, så kan den blive tolket som seperator og derved tælles som flere... ? Bare et skud fra hoften :)
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
17. november 2006 - 12:57 #5
Næh ikke hvad jeg kan se.

Den se således ud:

@kID int = 0,
@kFor nvarchar(50) = 0,
@kEft nvarchar(50) = 0,
@kEmail nvarchar(256) = 0,
@kTlf nvarchar(6) = 0,
@kMob nvarchar(6) = 0,
@kFøds nvarchar (8) = 0,
@kKøn int = 0,
@kNews bit = 0,
@kReminder int = 0,
@aspnet_UserId uniqueidentifier
AS

BEGIN
    -- SET NOCOUNT ON added to prevent extra result sets from
    -- interfering with SELECT statements.
    SET NOCOUNT ON;
    -- Insert statements for procedure here
UPDATE tbl_Kunde
SET kFornavn = @kFor, kEfternavn = @kEft, Telefon = @kTlf, Mobilnr = @kMob, Fødselsdag = @kFøds, FK_Køn = @kKøn, Nyhedsbrev = @kNews, FK_ReminderID = @kReminder
WHERE    (kundeID = @kID)
END

BEGIN
UPDATE    aspnet_Membership
SET Email = @kEmail, LoweredEmail = LOWER(@kEmail)
WHERE    (UserId = @aspnet_UserId)
END
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
02. marts 2007 - 15:00 #6
ingen svar...