Avatar billede bobjerg Nybegynder
15. november 2006 - 13:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværk tilsluttet, men ingen forbindelse til internettet

Jeg har en bærbar, som skal forbindes til internet og et lokalt netværket.
Når jeg tilslutter den via kabel til routeren og anvender manuel ip-indstilling, er der ingen problemer. Jeg kan komme på internet og mit lokale netværk

Jeg forsøger så at koble op til den samme router med trådløst netværk. Jeg indtaster sikkerheds-kode og computeren bekræfter, at netværk er tilsluttet. Men når jeg med de samme ip-indstillinger forsøger at koble op til netværket, er der ikke hul igennem.
Jeg kan se, at der sendes pakker, men ingen bliver modtaget (en gang i mellem står der 3 pakker).

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede peterlund Nybegynder
25. november 2006 - 12:19 #1
virker det uden sikkerhed?
Avatar billede jape1 Nybegynder
28. november 2006 - 00:42 #2
Har du et antivirusprogram der ikke er opdateret kan det godt blokere for din adgang til internettet, også selv om du i princippet er tilsluttet det trådløse netværk. Check det...
Avatar billede bobjerg Nybegynder
07. december 2006 - 18:32 #3
Det er kommet til at virke nu. Jeg deaktiverede det hele og aktiverede det igen. så virkede det.