Avatar billede clausjul Nybegynder
15. november 2006 - 10:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Egen php.ini for virtualhost

Er det muligt at køre med egen php.ini pr. virtualhost på Apache serveren?

Jeg har prøvet med PHPIniDir, men den er en global variable og det betød at alle virtuelle sites brugte denne ini-fil.

Er det muligt at en virtuel host kan køre sig egen php.ini ?

Jeg har adgang til hele serveren via SSH, så sig bare, hvordan det kan gøres :-)
Avatar billede leif Seniormester
15. november 2006 - 10:43 #1
Er det specifikke variabler, mange kan sættes direkte i Apache Conf
Avatar billede clausjul Nybegynder
15. november 2006 - 10:48 #2
Det er fordi dynamiske moduler mysql.so, pdo_mysql.so og pdo.so ikke kan arbejde sammen, så jeg er nødt til at lave to php.ini med mysql.so i den ene og pdo_mysql.so og pdo.so i den anden.

De kan måske loades i aapache conf, men det betyder at de skal loades i hver eneste virtual host og der er 30 af dem på serveren... og det er kun en virtual host som bruger denne pdo_mysql.so og pdo.so.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
15. november 2006 - 10:48 #3
<VirtualHost *>
  ...
  <Directory /virtuel/hjemme/mappe>
      php_admin_flag safe_mode 0
      php_admin_value open_basedir /virtuel/hjemme/mappe
  </Directory>

Det er nok det du er ude efter..
Avatar billede clausjul Nybegynder
15. november 2006 - 11:00 #4
Jeg har skrevet nedenstående, men den peger stadigvæk på default php.ini i /etc/php5/apache2/php.ini i følge phpinfo()

<Directory "/var/www/website1/html/">
php_admin_flag safe_mode 0
php_admin_value open_basedir /var/www/website1/html

Options Indexes FollowSymLinks Includes
AllowOverride All
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>
Avatar billede fixxxer Nybegynder
15. november 2006 - 12:41 #5
Det løser ikke dit problem, jeg misforstod desværre dit spørgsmål og gik ud fra at du havde behov for at sætte visse direktiver som fx safe_mode og open_basedir.

Det er muligt man kan gøre noget tilsvarende i forhold til extensions, men jeg ved det ikke.
Avatar billede clausjul Nybegynder
26. april 2008 - 08:45 #6
Lukket