Avatar billede Shasim Novice
15. november 2006 - 09:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Preloader starter for sent

Hej Eksperter

Jeg har en temmelig stor swf, som jeg gerne vil indsætte min sædvanlige preloader i:

var loadedBytes = this.getBytesLoaded();
var totalBytes = this.getBytesTotal();
var loadedPercent = Math.round((loadedBytes/totalBytes)*100);
_root.preloader.gotoAndStop(loadedPercent);
trace(loadedPercent);
_root.preloader.info.text = loadedPercent + "% færdig";

if(loadedPercent == 100){
  gotoAndPlay(3);
}

Men ved test (simulated download) ses min preloader ikke, og min trace viser først 91, så 100, så hentes næsten hele filen, hvorefter preloaderen nu kan ses tælle op fra 91 til 100. Det kan også ses i trace.

Min swf indeholder en masse grafik, som hentes med attachMovieClip ved forskellige brugervalg.
Jeg har prøvet at lægge al grafikken "usynligt" ind i første frame, men det hjælper ikke.

Hvad er problemet?
Avatar billede rohaje Nybegynder
15. november 2006 - 10:51 #1
embedded i biblioteket loades grafikken, så den er tilgængelig i første frame, og der med før din preloader..

en mulig læsning kunne være at ligge preloaderen i en main.swf, der så loader det andet i et movieClip eller en level.

Ellers kan du lige at fjerne flue benet "export in first frame" fra det embeddede grafik
Avatar billede rohaje Nybegynder
15. november 2006 - 10:52 #2
hov..
Ellers kan du lige prøve at fjerne fluebenet...
Avatar billede Shasim Novice
15. november 2006 - 11:12 #3
Jeg har faktisk lige siddet og fjernet fluebenet i first frame på samtlige af mine exporterede clip, og resultatet er nu at istedet for først at starte ved 91%, så starter den ved 70%.
Men der er så det problem at den hopper til ramme 3 før sagerne faktisk er loadet.
Altså må den jo ha' et problem med at se den faktiske filstørrelse, eller hva'?

Har også prøvet med en ekstern loader - no go.
Avatar billede Shasim Novice
15. november 2006 - 11:13 #4
Har andre også det problem at mails fra Eksperten først dukker op lang tid efter de er sendt? Har f.eks. ikke fået dine endnu.
Avatar billede Shasim Novice
15. november 2006 - 11:19 #5
Her er resultatet af mine traces, når preloaderen mener den er færdig:

%: 100
loadedBytes: 3886670
totalBytes: 3886670

Filen fylder bare 8493kb, så det er jo ikke så mærkeligt at der stadig mangler en del når ramme 3 nåes.
Avatar billede rohaje Nybegynder
15. november 2006 - 12:20 #6
Er det med eller uden flueben..

Jeg for også mails efter lang tid,, sådan er det næsten altid

prøv lige det her, for at se hvordan det tracer,
udskift lige filnavnet

my_listener=new Object();
my_listener.onLoadComplete=function(_mc){
    trace("onLoadComplete "+_mc);
    trace("loaded : "+ _mc.getBytesLoaded());
    trace("total  : "+ _mc.getBytesTotal());
}
my_listener.onLoadInit=function(_mc){
    trace("onLoadInit "+_mc);
    trace("loaded : "+ _mc.getBytesLoaded());
    trace("total  : "+ _mc.getBytesTotal());
}
my_listener.onLoadInit=function(_mc){
    trace("onLoadInit "+_mc);
    trace("loaded : "+ _mc.getBytesLoaded());
    trace("total  : "+ _mc.getBytesTotal());
}
my_listener.onLoadProgress = function(_mc, bytesLoaded, bytesTotal) {
    trace(_mc + ".onLoadProgress with " + bytesLoaded + " bytes of " + bytesTotal);
}
my_mcl=new MovieClipLoader();
my_mcl.addListener(my_listener);
var container= createEmptyMovieClip("container", getNextHighestDepth());

my_mcl.loadClip("dinswf.swf",container);
Avatar billede rohaje Nybegynder
15. november 2006 - 12:21 #7
hov ..

my_listener=new Object();
my_listener.onLoadComplete=function(_mc){
    trace("onLoadComplete "+_mc);
    trace("loaded : "+ _mc.getBytesLoaded());
    trace("total  : "+ _mc.getBytesTotal());
}
my_listener.onLoadInit=function(_mc){
    trace("onLoadInit "+_mc);
    trace("loaded : "+ _mc.getBytesLoaded());
    trace("total  : "+ _mc.getBytesTotal());
}

my_listener.onLoadProgress = function(_mc, bytesLoaded, bytesTotal) {
    trace(_mc + ".onLoadProgress with " + bytesLoaded + " bytes of " + bytesTotal);
}
my_mcl=new MovieClipLoader();
my_mcl.addListener(my_listener);
var container= createEmptyMovieClip("container", getNextHighestDepth());

my_mcl.loadClip("dinswf.swf",container);
Avatar billede Shasim Novice
15. november 2006 - 14:00 #8
Det var uden flueben...

Her er resultatet:

_level0.container.onLoadProgress with 122590 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 281871 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 1719264 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 1805968 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 2527988 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 2717574 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 2882071 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 2968074 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 3048005 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 3126438 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 3203283 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 3307739 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 3518280 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 3622348 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 3725768 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 3809855 bytes of 3886847
_level0.container.onLoadProgress with 3886847 bytes of 3886847
onLoadComplete _level0.container
loaded : 3886847
total  : 3886847
%: 100
loadedBytes: 3886847
Bytes: 3886847
onLoadInit _level0.container
loaded : 3886847
total  : 3886847

Hvis størrelsen varierer lidt, så er det fordi jeg sidder og roder med forskellige muligheder med og uden flueben etc.
Avatar billede Shasim Novice
18. november 2006 - 14:52 #9
Løsning leveret af Barklund i http://www.eksperten.dk/spm/745153,
men tak for hjælpen...