Avatar billede for_pokker Nybegynder
15. november 2006 - 07:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem efter virus/systemgendannelse

Jeg er ved at hjælpe en kammerat med at få nogle af ting tilbage fra hans computer!

Det som er galt er at maskinen ser ud som da han fik den for 3 år siden - det ser ud som en virus eller han selv har sat den 3 år tilbage i system gengannelse. Dvs han mangler sine mails fra outlook ekspress, billeder og dokumenter!

I system gendannelse er der ikke oprettet nogle gendannelses punkter tilbage itiden som får tingene tilbage :(

Jeg har forsøgt at finde nogle af tingene ved programet "recover my files" - der finder jeg også en masse af hans ting, men mange af dem bliver renamed til recover_file01 pga de er delvist beskadigt!

Jeg har fundet en del dbx filer som indeholder hans mail hvor jeg kan finde mails fra fx 04 og 05 - dvs de er ikke helt væk, men ligger ikke i en selvstændig fil :(

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg får mest muligt ud af hans maskinene ved at skade mindst muligt?

Vi krydser fingre herfra =)
Avatar billede fdc Nybegynder
24. november 2006 - 18:00 #1
Forslag -
1. hvis det er muligt, tag backup af nuværende disk
2. gamle dbx mail filer burde kunne importeres i Outlook Express
3. søg efter .jpg og andre kendte fil typer
4. brug f.eks. undelete software f.eks. www.active-undelete.com til at redde det der kan reddes

Det kan være en lang sej opgave at redde data - men chancen for at finde meget er til stede hvis du ikke har skrevet meget på disken. held og lykke!
Avatar billede for_pokker Nybegynder
28. juli 2008 - 22:02 #2
Lukker spm