Avatar billede joemoz Nybegynder
14. november 2006 - 16:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Beregning af feltværdier - stored procedures

Jeg er ved at sætte en proces op der automatisk beregner værdien af et felt på baggrund af nogle andre (så vidt jeg kan se kan jeg ikke i et 'calculated field' opsætte betingelser og henvise til andre felter?). Jeg vil bruge en stored procedure der skal køre en gang i døgnet, men kan ikke helt få syntaksen til at virke.

Er der nogen der har et eksempel på en stored procedure der opdaterer værdien af et felt på baggrund af et andet?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
14. november 2006 - 17:26 #1
Kan du vise os hvad du forsøger at lave.
I udgangspunktet lyder det som en standard ting at lave i en stored procedure.

Create procedure Test
as
Declare @Test as int
Set @Test = 1

Update Table1
Set Felt1 = @Test
, Felt2 = Felt 3
Where Felt4 = 'X'
Avatar billede joemoz Nybegynder
03. januar 2007 - 09:13 #2
Undskyld min lange svartid - det ser brugbart ud, men hvad hvis jeg skal indføre flere betingelser, altså i retning af: "Hvis værdien af Felt4 er XX og Felt3 YY, så Felt1=A og hvis Felt4 er ZZ, så Felt1=B"?
Avatar billede joemoz Nybegynder
03. januar 2007 - 12:31 #3
OK - jeg har fundet ud af det selv.