Avatar billede nardus Nybegynder
13. november 2006 - 16:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opgrading af Windows

Jeg har to spørgsmål vedr. opgradering af Windows:

1) Jeg har en original licens til Win98se. Denne er opgraderet med Windows XP Pro. Er det muligt at opgradere dette til en Vista version?

2) Er et muligt at opgrade fra Windows XP Home OEM til en af versionerne i Vista?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2006 - 00:53 #1
1) Ja. Vista vil kun kunne se det som en alm. XP version, så ingen problemer i det.
2) Ja, XP Home vil kunne opgraderes til Windows Vista Home Basic eller til Windows Vista Home Premium.
Avatar billede nardus Nybegynder
14. november 2006 - 07:28 #2
John_stigers: Jeg er godt klar over, at XP Home kan opgraderes, men gælder det også for OEM versionen?
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
14. november 2006 - 07:50 #3
Ja, det eneste forbehold der er på en OEM version er at du ikke må installere den på en anden maskine!!
Avatar billede strych9 Praktikant
14. november 2006 - 23:51 #4
"XP Home vil kunne opgraderes til Windows Vista Home Basic eller til Windows Vista Home Premium."
- Det passer så ikke helt. Det vil være 2 opgraderingsrunder i så fald. XP home bliver til vista home basic, og så skal man købe en opgraderingskey til den via microsofts anytime upgrade program. Så man skal altså foretage to køb og to opgraderingsrunder.
En opgradering til xp media center bliver derimod automatisk til en vista home premium.

Kontakt iøvrigt producenten af OEM versionen for en opgradering. Både feks Dell og HP vil sælge opgraderinger snart.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2006 - 14:37 #5
strych9 - er ikke enig da der findes 2 versioner og de kan begge opgradere XP Home.

Har du dokumentation?

jeg har ikke selv noget - det er direkte info fra Microsoft
Avatar billede strych9 Praktikant
15. november 2006 - 21:06 #6
Den her forklarer lige præcist hvad der er muligt og hvordan det foregår:
http://www.pugetsystems.com/articles.php?id=28

What do I have to buy?
To upgrade to another edition of Windows Vista, you must purchase the upgrade online. Windows Anytime Upgrade automatically takes you to the website where you can purchase the upgrade. After purchasing the upgrade, you're instructed to download software that prepares your computer for the upgrade. The software takes a few minutes to download.

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/Help/37070041-1b90-4433-be0c-ab2855841b981033.mspx