Avatar billede stanz2002 Nybegynder
13. november 2006 - 11:15 Der er 7 kommentarer

Jmail problem

Hej,

Jeg har nedenstående kode, som ikke sender en mail som den skal. Jeg har det til at ligge hos webhotel udbyderen www.concor.dk.

Jeg har 2 forskellige sites liggende hos dem, hvor den ene fint fungere men den anden fungere ikke med denne kode. Mystisk.

Men kan nogen se om der skulle være noget galt med denne kode..

<%
' Send mail function

dim varSendt

set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )

msg.Logging         =    true
msg.silent         =    true
msg.ContentType     =    "text/html"
msg.From        =    "info@domain.dk"
msg.FromName        =    "Website Feedback"
msg.AddRecipient        "post@domain.dk"
msg.Subject        =    "Website feedback"

msg.Body        =    "Kontaktoplysninger:" & "<br><br>" & "Navn: " & Request.Form("navn") & "<br>" & "Organisation: " & Request.Form("organisation") & "<br>" & "Adresse: " & Request.Form("adresse") & "<br>" & "Postnr: " & Request.Form("postnr") & "<br>" & "By: " & Request.Form("by") & "<br><br>" & "Telefon: " & Request.Form("telefon") & "<br>" & "Fax: " & Request.Form("fax") & "<br>" & "E-mail: " & Request.Form("email") & "<br>" & "Bemærkninger: " & Request.Form("comment") & "<br><br>"

if not msg.Send("localhost") then
    varSendt = "Der skete en fejl under afsendelsen."
else
    varSendt = "Afsendelsen blev gennemført."
end if

Set msg = Nothing
%>

--------------------------

Den skriver godt nok at forsendelse er blevet gennemført, så forstår ikke at jeg ikke modtager de mails den skal sende. Og ja modtager adresse er skrevet rigtigt :)

/ Kenneth
Avatar billede boris Mester
13. november 2006 - 12:04 #1
Har du tjekket om du bruger en afsenderadresse, der faktisk eksisterer?
Avatar billede boris Mester
13. november 2006 - 12:06 #2
Mine gæt kunne være:
1) forkert afsender
2) forkert modtager
3) manglende angivelse af smtp-server (hvis nødvendigt)
Avatar billede cpufan Juniormester
13. november 2006 - 12:14 #3
if not msg.Send("localhost") then

skal nok være

if not msg.Send("mail.tele.dk") then 'feks  (en isp som tillader afsendelse af mail, denne er som regel oplyst af webhoteludbyderen.)
Avatar billede stanz2002 Nybegynder
13. november 2006 - 12:45 #4
Har prøvet med afsender og modtager der virker..

Omkring angivelse af en smtp server, så har jeg bare et andet site hos samme udbyder, hvor det fungerer fint med "localhost"..
Avatar billede boris Mester
13. november 2006 - 12:49 #5
spørg udbyderen om smtp
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. november 2006 - 14:38 #6
På deres side står der også at man skal benytte sig af localhost

Bare lige en indskydelse :)
Avatar billede boris Mester
13. november 2006 - 15:05 #7
Prøv at lave en response.write for både den email adresse som er afsender og modtager, sådan at du kan være helt sikker på, at det er de rigtige data du henter
Prøv også at skrive msg.Send uden ()