Avatar billede cdull Nybegynder
12. november 2006 - 19:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Unable to connect to any of the specified MySQL hosts

Jeg får denne fejl når jeg prøver at åbne en connection til MySQL 5 fra asp.net 2.0.

Jeg har knoklet med problemet i næsten en uge, og prøvet en masse ting. Hvor det sidste har været at smide det på en dedikeret virtual server med windows 2003 server installeret.
Stadigvæk det samme problem.

Jeg har dog fået lidt fremskridt, og det er at jeg har oprettet en console application med samme connection streng, hvor den fint åbner connection.
Hvori kan problemet ligge?
Sockets?

Nogen der kan hjælpe mig videre med det her problem, da det er belastende.
Mange Tak.
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. november 2006 - 20:30 #1
Må vi se noget kode - og en connectionstring?
Mvh
Avatar billede cdull Nybegynder
12. november 2006 - 22:39 #2
Der er ikke det store at se.
Website, som fejler under connection.

private MySqlConnection conn;
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
try
{
conn = new MySqlConnection("server=localhost;user ID=root;password=test;database=mysql;pooling=false");
conn.Open();
Response.Write(conn.ServerVersion);
Response.Write(conn.State);
}
catch (MySqlException ex)
{
Response.Write("Error connecting to the server: " + ex.Message);
}

Herunde er det en console app. Som connecter fint.

static void Main(string[] args)
{
try
{
MySqlConnection conn;
conn = new MySqlConnection();

conn.ConnectionString = "server=localhost;user ID=root;password=test;database=mysql;pooling=false";
conn.Open();

Console.WriteLine(conn.ServerVersion);
Console.WriteLine(conn.State);
Console.ReadLine();
}
catch (MySqlException mye)
{
Console.WriteLine(mye.Message);
Console.ReadLine();
}

Avatar billede cdull Nybegynder
13. november 2006 - 22:12 #3
Ingen forslag?
jeg skal bruge det og er mega lost.
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. november 2006 - 09:01 #4
Det lyder besynderligt det der ... Kan du vise hvad du får af fejl?
Mvh
Avatar billede cdull Nybegynder
14. november 2006 - 09:17 #5
Unable to connect to any of the specified MySQL hosts

Det er den mySQLException jeg får.
Jeg har googlet det, prøvet diverse ting, men der er ingen rigtig løsning på problemet. Jeg er på bar bund, og står bare stille.

Det er kun web applicationen der fejler. Console virker fint.
hurtigt småt kode, går ud fra at det er noget socket værk.
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. november 2006 - 11:19 #6
Og begge apps kører lokalt hos dig?
(altså både web og console)
Mvh
Avatar billede cdull Nybegynder
14. november 2006 - 11:57 #7
Ja. Jeg har endda smidt det over på en virtual server, og lavet det hele from scrath, med .net 2.0 frameworket. MySQL 5 Databasen. Den tilhørende connectordriver.

Det hele kører lokalt.

Jeg har haft prøvet at connecte med mysql's egen driver, samt odbc. stadig det samme.

Findes ByteFX driveren stadigvæk???

Ellers er jeg ved at have det afgrænset til at det er databasen, eller databaseopsætningen den er gal med.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2006 - 12:53 #8
ByteFX er bare en gammel version af MySQL connector
Avatar billede cdull Nybegynder
14. november 2006 - 12:58 #9
Okay. Så må problemet ligge i selve databasen/opsætningen af selv samme.
Jeg kan ikke forestille mig at det kan være andet.

Noget blokerer for adgangen fra http://

Nogle forslag?
Avatar billede cdull Nybegynder
15. november 2006 - 09:12 #10
Jeg har nu prøvet at lege lidt med databasen.

Jeg afinstallerede den, hvilket selvfølgelig gjorde at min console application fejlede og kom med exception Unable to connect to any of the specified MySQL hosts.
Web applicationen, kommer med samme fejl.

Det er som om den slet ikke har kontakt med DB.
Har prøvet forskellige konfigurationer af MySQL og med samme resultat.
Kan det have noget at gøre med IIS'en?
Avatar billede cdull Nybegynder
06. marts 2007 - 17:07 #11
Jeg kom aldrig frem til en løsning.
Prøver igen senere hen. For know, smider jeg selv et svar