Avatar billede jaosmo Nybegynder
12. november 2006 - 17:12 Der er 2 kommentarer

Hjælp til design

Hej

Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har i Photoshop lavet mig et grafisk design. Nu vil jeg så 'skære det ud i pap'.

Men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal kode det.

Link = http://www.doggyland.hotserv.dk/images/design.png

Jeg håber at i lige vil give mig startskuddet til hvordan jeg skal gå i gang. Jeg kan godt selv kode html, css, men kan som sagt ikke lige se hvordan jeg skal lave netop dét design.

Skal der bruges divs, tables .. ?
Avatar billede jowii Nybegynder
12. november 2006 - 17:43 #1
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2006 - 19:05 #2
Hvad med dette ???

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
            "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <title>homepage i ren html og css</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<style type="text/css" media="screen">
body{
    font: normal 12px Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
    background-color: #B3AEB5;
/*    background-image: url(../img/IMG342-75.jpg); Note:her kan indsættes bg.img*/
    background-attachment:fixed;
    background-repeat:no-repeat;
    background-position: center;
}
a:link {
    font: bold 12px Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
    color: #6D8269;
    text-decoration: none;
}
a:active {
    font: bold 12px Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
    color: #6D8269;
    text-decoration: none;
}
a:visited {
    font: bold 12px Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
    color: #6D8269;
    text-decoration: none;
}
a:hover {
    font: bold 12px Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
    color: #AF0020;
    text-decoration: none;
}

H1 {
    font-size:large;
    font-style: normal;
    font-weight:bold;
    color: Maroon;
    margin-top: 4px;
    margin-bottom: 4px;
}

H2 {
    font-size: medium;
    font-style: normal;
    font-weight: bold;
    color: Maroon;
    margin-top: 10px;
    margin-bottom: 4px;
}
H3 {
    font-size: small;
    font-style: normal;
    font-weight: bolder;
    color: Maroon;
    margin-top: 10px;
    margin-bottom: 4px;
}
H4 {
    font-size: x-small;
    font-style: normal;
    font-weight: normal;
    color: Black;
    margin-top: 10px;
    margin-bottom: 4px;
}
H5 {
    font-size: x-small;
    font-style: normal;
    font-weight: normal;
    color: Maroon;
    margin-top: 10px;
    margin-bottom: 4px;
}
H6 {
    font-size: smaller;
    font-style: normal;
    font-weight: lighter;
    color: Maroon;
    margin-top: 10px;
    margin-bottom: 4px;
}

.border

  border: solid 1px #6D8269;
}

.left
{
  float: left;
}

.right
{
  float: right;
}

.scroll
{
    overflow: auto;
}

.wrapper
{
  width: 770px;
    margin:0 auto;
}

.title
{
    background-color: #6D8269;
    color: #C7E1A7;
    font-weight: bolder;
    font-size: x-large;
    padding: 10px 20px 10px 20px;
}

.title2
{
    background-color: #6D8269;
    color: #C7E1A7;
    font-weight: lighter;
    font-size: small;
}

.title3
{
    color: Green;
    font-weight: bold;
    font-size: 18px;
}

.titlemargin
{
    margin: 10px 0px 10px 0px;
}

.subtitle
{
    color: #ffffff;
    font-weight: bold;
    font-size: 14px;
}

.content

    padding: 0px 20px 0px 20px;
    font-size: 12px;
    color: Black;
    padding: 0px;
    margin: 0px;
}

.content.padleft
{
    padding-left: 180px;
}

.content.padright
{
    padding-right: 180px;
}

.sidebar
{
    width: 150px;
    height: auto;
    background-color: #C7CFA7;
    color: #C7CFA7;
    font-weight: bold;
    padding: 10px 0px 5px 0px;
}

.sidebaritem
{
  width: 130px;
  background-color: #C7E1A7;
  color: #6D8269;
  border: solid 1px #6D8269;
  font-size: 14px;
  padding: 2px;
  margin-bottom: 3px;

}

.sidebaritem.first
{
  margin-top: 10px;
}

.footer
{
    background-color: #C7CFA7;
    font-size: 10px;
    text-align: center;
    color: White;
}
</style>

</head>
<body>
<div class="wrapper">
    <div class="title titlemargin" style="height: 20px;">
        <div style="float: left; margin-left: 120px;">Her er mit Website.dk</div>
    </div>

    <div class="title2 titlemargin" style="height: 20px;">
        <div style="float: left; margin-left:  160px;">....der kan forbedre dit humør og helbred væsentlig</div>
    </div>

    <div class="sidebar right" align="center" style="clear: both;">
        <div class="subtitle">Links</div>
        <div class="sidebaritem first"><a href="http://www.eksperten.dk/spm/619711" title="Spørg eksperterne" target="_blank">Eksperten.dk spm. 619711</a></div>
        <div class="sidebaritem"></div>
        <div style="width:130px;border:3px solid maroon">
    <div style="background-color:maroon;color:white;text-align:center;padding:2px 0px;">Brug website rigtigt</div>
    <div style="padding: 10px;"><h4>Her kan der indsætte infobokse om aktuelle ting<p><br>F. eks. hvis der er specielle ting der skal oplyses i forbindelse med den aktuelle side.<br>Boxen afpasser sig efter det indhold der bliver indsat her</h4></div>

    </div>
    <div style="padding: 10px;"><h4>Der kan selvfølgelig også indsættes info uden box-rammen<p>Spalten højde kan kun afpasses af det indhold der er i den</h4></div>
    </div>

        <div class="sidebar left" align="center">
        <div class="subtitle">Menu</div>
<div class="sidebaritem first"><a href="../index.php" target="_self" title="Startside">Startside</a></div>
    <div class="sidebaritem"><a href="../aarstider/marts.php" title="marts-april-maj" target="_self">For&aring;r</a></div>
    <div class="sidebaritem"><a href="../aarstider/juni.php" title="juni-juli-august" target="_self">Sommer</a></div>
    <div class="sidebaritem"><a href="../aarstider/efteraar.php" title="Efter&aring;r" target="_self">Efterår</a></div>
    <div class="sidebaritem"><a href="../aarstider/vinter.php" title="december.-januar-februar" target="_self">Vinter</a></div>
    <div class="sidebaritem"><a href="../klematis/potte.php" title="Clematis" target="_self">Klematis</a></div>
    <div class="sidebaritem"><a href="../roser/roser.php" title="Roser" target="_self">Roser</a></div>
    <div class="sidebaritem"><a href="../surbund/surbund.php" title="Surbund" target="_self">Surbund</a></div>
    <div class="sidebaritem"><a href="../stauder/stauder.php" title="Stauder" target="_self">Stauder</a></div>
    <div class="sidebaritem"><a href="../krukker/krukker.php" title="Krukker" target="_self">Krukker</a></div><div class="sidebaritem"><a href="../gras/gras.php" title="Græsplænen" target="_self">Græsplænen</a></div>
    <div class="sidebaritem"><a href="../jord/godning.php" title="Jord-Gødning" target="_self">Jord-Gødning</a></div>
    <div class="sidebaritem"><a href="../beskar/beskar.php" title="Beskæring" target="_self">Beskæring</a></div>
    <div class="sidebaritem"><a href="../navne/navne.php" title="Sjældne Planter" target="_self">Sjældne Planter</a></div>
    <div class="sidebaritem"><a target="#"></a></div>
    <div class="sidebaritem"><a href="../info/mig.php" title="Lidt om mig" target="_self">Lidt om mig</a></div>
    </div>

        <div class="content padleft padright">
<p>

<H2>Website.dk</H2><p>
<H3> Sidst tilføjet</H3>
<p>22-maj-2005 - Layout i html eller php + css<p><br>I den senere tid er der stillet flere spørgsmål her på eksperten vedrørende programering af website uden tabeller, altså i ren html eller php og css.<br>
<p>Og da det nu igen er forsøgt , vil jeg gerne vise at det kan lade sig gøre.<br> Måske er jer bare heldig, eller hvad ?
<p>Når man laver et nyt layout er næsten umuligt at teste alt, der er mange forskellige browsere, skærmopløsninger o.s.v.,så der vil ganske givet være ting, der måske undre dig, og du ikke synes om, derfor vil jeg være glad hvis du finder ting du syntes skal ændres, skriv til mig linket til min mailadr. ligger på www.visithaven.dk hvor hele website kan ses, eller her på site, klik på ~ibtage~

<p>Mars - den røde planet
Navnet har den fået, fordi den på himlen skinner med et svagt orangerødt skær. Årsagen hertil skal søges i den kemiske sammensætning af marsgruset. Det indeholder store mængder af oxideret jern, eller med andre ord rust. Marsoverfladen bærer præg af, at der en gang har flydt en eller anden væske - formentlig vand - på dens overflade.

I dag er Mars en tør, kold planet uden en brugbar atmosfære til at holde på vand som væske. Is er der meget af - både ved Mars' poler og som permafrost i mars-skorpen. Store vulkaner vidner om, at Mars i en ikke så fjern fortid har været geologisk aktiv, men nu synes alt roligt. Den geologiske aktivitet har oså frembragt vældige kløfter, hvoraf Valles Marineris med mere end 6 km's dybde langt overgår de jordiske, f.eks Grand Canyon, som "kun" er 1829 m.

Mars har givet navn til tirsdag (Latin: Dies Martis, fransk: Mardi)

<h6>ibtage (Bermann)</H6>
<br><br>
      </div><BR>

    <div class="footer" style="clear: both;"> Copyright © 2005 ib bermann  </div>
    </div>

</body>
</html>