Avatar billede vmtv Nybegynder
11. november 2006 - 16:06 Der er 6 kommentarer

Videopræsentation på OS 9??

Hej med jer.

Hvem kender simpel og god software til videopræsentation?

Jeg har fået fat i 10 iMac G3'ere (med OS 9.2 installeret), som jeg skal bruge til videopresentation.

De skal stå på caféer, vaskerier og lignene på Vesterbro. Derfor skal de opfylde disse krav:

- Videoplayeren skal understøtte brugerdefinerbare genvejstaster til funtionerne play, pause og stop.

- Keybord og mus skal være låst (på nær de taster, som vi bruger til play, pause og stop - og vi skal selvfølgelig også selv kunne låse det op igen med en kode).

- Videoafspilleren skal have mulighed for 100% fullscreen.

Er der nogen der kender en videoplayer for Mac OS 9.2, der opfylder disse tre krav? (Eventuelt en blanding af en videoplayer og et keylock-sikkerhedsprogram).

Bedste hilsner

Esben Milan
Avatar billede egonspock Seniormester
11. november 2006 - 17:23 #1
Det er lidt af en antikvitetsopgave at lede efter software til OS9, som ikke er opdateret de sidste mange år, men Versiontracker is your friend:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macos/7697
Jeg ville nok overveje at banke OS X i maskinerne og finde noget mere tidssvarende software.
Avatar billede vmtv Nybegynder
11. november 2006 - 21:12 #2
- Tak. Jeg tjekker lige om det opfylder de tre ønsker.

Det er en selvmordsmission at lægge osx på en iMac G3 med 400Mhz/32 ram/10gb harddisk (selvom jeg har lyst).
Avatar billede vmtv Nybegynder
11. november 2006 - 21:45 #3
Dowload linket til MediaCue virker ikke - kender du et andet sted jeg kan hente det? (har googlet forgæves).

Mvh
Avatar billede egonspock Seniormester
11. november 2006 - 22:01 #4
Jeg er sikker på at hvis du skriver til firmaets chef (og måske eneste medarbejder ;-) ), Michael O'Connor, vil han kunne hjælpe dig:
http://www.leptonicsystems.com/corporate/index.html
Det er også muligt at man kunne finde programmet på en obskur Hotline- eller Carracho-server, men så dybt har jeg ikke gravet.

Og hehe, ja 32 MB er nok lige i underkanten. Hvis du var frisk på at smide en halv giga i hver maskine skulle det nok komme til at virke. Jeg kender flere 400 MHz-maskiner der kører OSX uden problemer, men de har også en smule mere RAM i :-)
Avatar billede vmtv Nybegynder
11. november 2006 - 22:14 #5
Har allerede skrevet til hr. O'Conner...

Hvad er en Hotline- eller Carracho-server?

Findes der eventuelt et andet program?
Avatar billede egonspock Seniormester
11. november 2006 - 23:00 #6
Det er lige på kanten til det man må skrive om her, men da det formentlig er ren historie regner jeg med at det er ok og du får det lige med: Hotline/Carracho var fildelingsprotokollen lang tid før Napster, Bittorrent etc. overhovedet var opfundet. Den var vist populær i 90'erne, dvs. samme tidsalder som OS9, men om den stadig lever ved jeg faktisk ikke.

Jeg er ikke klar over andre Classic-programmer, der kan klare opgaven iflg kravspecifikationen.

Jeg ville overveje at lave et webinterface og så bruge iCab fra http://www.icab.de til at vise det, da den har en rimelig kiosk-mode, men husk at alt du har gang i skal være flere år gammelt!