Avatar billede cillja Nybegynder
10. november 2006 - 09:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk scroll til top ved udskiftning af tekst

Kig på denne side www.mbtrading.dk/blivlaborant og tryk på Udd. opbygning. Scroll så ned og tryk på Valgdelen. Hvordan ændrer jeg i javascriptkoden, så den nye tekst automatisk scrolles til top, når den hentes ind?
Avatar billede jzip Nybegynder
10. november 2006 - 10:10 #1
I kaldet til funktionen showContent('opbygning.html','girl');  skal du ændre til

javascriptet showContent('opbygning.html#top','girl');

og på siden opbygning.html skal du indsætte følgende tag i toppen af siden:

<a name="top"></a>

Så skulle det virke. :-)
Avatar billede jzip Nybegynder
10. november 2006 - 10:14 #2
Bare gem mit svar, jeg havde ikke lige set koden rigtigt i gennem :-(
Avatar billede psykochicken Nybegynder
10. november 2006 - 13:56 #3
du kunne prøve at sætte <a name="top">..første ord..</a> om det første ord på alle de sider du ønsker at inkludere ex:
<h1><a name="top">Valgdel</a></h1>

.....og rette nedenstående funktion til:

function showContent(file, topimage)

{

    include(file, 'Content');

    vis('Content', topimage);

    location.href='#top';

}

/psc
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
11. november 2006 - 08:54 #4
Ret denne rutine i BlivLABORANT_nu.htm

function vis(name, image)

{

    if(activeLayer)    activeLayer.style.visibility = 'hidden';

    activeLayer = new getObj(name);

    activeLayer.style.visibility = 'visible';

/**/    if (activeLayer.obj.firstChild) { // hvis der er indhold nu

/**/        activeLayer.obj.firstChild.scrollIntoView(true); // så vis øverst

    }

    changetopimage(image);

}
Avatar billede cillja Nybegynder
12. november 2006 - 16:53 #5
Lille ting med stor virkning, taak for indsatsen