Avatar billede ²×³ Nybegynder
09. november 2006 - 19:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Links ( link.php?ID=1)

Hvordan får jeg dette link til at virke når jeg klikker på det ??
echo "<a href='/link.php?ID=$row[ID]' target='new'>$row[Titel]</a> ($row[HitsUd]) ($row[URL])<br>";

Jeg har følgende kode

<?php

function HentLinks($kat) {
    $query = mysql_query("SELECT * FROM link WHERE Kategori='$kat' ORDER by kategori DESC LIMIT 0,5") or die(mysql_error());
    while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
        echo "<a href='/link.php?ID=$row[ID]' target='new'>$row[Titel]</a> ($row[HitsUd]) ($row[URL])<br>";
    }
?>

<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" width="100%"><tr>

<?php
$query = mysql_query("SELECT DISTINCT Kategori FROM link ORDER by Kategori") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
    echo "<td valign=\"top\">";
    echo "<b>$row[Kategori]</b><br>";
    HentLinks($row[Kategori]);
    echo "</td>";
}
?>

</tr></table>
Avatar billede ²×³ Nybegynder
09. november 2006 - 19:48 #1
har også lige denne

CREATE TABLE `link` (
  `ID` int(7) NOT NULL auto_increment,
  `Kategori` varchar(100) NOT NULL default '',
  `URL` varchar(100) NOT NULL default '',
  `Tv_Kanal` varchar(100) NOT NULL default '',
  `Beskrivelse` varchar(255) NOT NULL default '',
  `HitsUd` int(7) NOT NULL default '0',
  `Hit_Link_Bg` char(3) NOT NULL default '',
  `Mail_Liste` char(3) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (`ID`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=6 ;
Avatar billede freekyzone Nybegynder
09. november 2006 - 19:57 #2
Jeg bruger en lignende som ser således ud:

echo '
            <a href=\'java script:login("profil.php?id='.$row[id].'");\' >'.$row[navn].'&nbsp;'.$row[mellemnavn].'&nbsp;'.$row[efternavn].'</a>&nbsp;</td>

';
?>

Så prøv at sætte ' i starten ef ecco og slutning istedet for ".
Herefter prøv at sætte \' istedet for '/ ...
Avatar billede freekyzone Nybegynder
09. november 2006 - 19:58 #3
Bemærk at jeg har '.$[MIT CALL TIL MYSQL].'  altså '. før og '. efter...
Avatar billede ²×³ Nybegynder
09. november 2006 - 20:13 #4
Det virker ikke

'.$[MIT CALL TIL MYSQL].'
Avatar billede ²×³ Nybegynder
09. november 2006 - 20:26 #5
http://www.dk/link.php?ID=5 vises fint på siden men når jeg klikker på linket henvises der ikke til URL som ligger i databasen under ID 5
Avatar billede intenz Novice
10. november 2006 - 11:09 #6
din link.php skal have følgende kode:

<?
// opret forbindelse til databasen her!

mysql_query("update link set HitsUd=HitsUd+1 where ID='$_GET[ID]'"); // opdaterer HitsUd.

$res = mysql_query("select url from link where ID='$_GET[ID]'");
$row = mysql_fetch_assoc($res);

header("Location: $row[url]"); // sender brugeren videre til den url de skal sendes til
?>
Avatar billede ²×³ Nybegynder
10. november 2006 - 16:34 #7
virker nu og tak for hjælpen