Avatar billede maxparty Nybegynder
09. november 2006 - 14:10 Der er 3 kommentarer

Hvad er Native IDE mode og kan jeg bare slå det til i bios??

Har lige samlet et nyt system med en sata2 seagate hardisk. Jeg kan vælge ml. Legacy IDE mode (Default) og Native IDE mode...
Hvad er bedst og hvorfor??
Avatar billede loppehund Nybegynder
09. november 2006 - 16:18 #1
En IDE kontroller, som operere i ”native mode” fungerer son et PCI device, som IKKE har krav om dedikeret legacy ressource. En ATA som afvikles i native mode bruger en PCI interrupt til begge kanaler, og kan dele denne interrupt med andre enheder i systemet. Tilføjet ATA kontrollers opererer ofte i Native mode
Avatar billede loppehund Nybegynder
09. november 2006 - 16:19 #2
Nemmere at læse her om Legacy mode

http://en.wikipedia.org/wiki/Legacy_Mode
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 12:21 #3
Lukketid??