Avatar billede nhoff Nybegynder
08. november 2006 - 19:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Specialtegn i SQL-streng

Jeg prøver at afvikle følgende (forsimplede) SQL-streng:

UPDATE tblOutput SET fldNavn = 'SELECT ISNULL(fldNavnUK,'<Engelsk navn ikke angivet>') WHERE fldPersonTypeID = 2'

Med andre ord prøver jeg at lægge en valid SQL-sætning ind i et felt. Det fungerer fint, hvis ikke det var fordi den (selvfølgelig) ikke kan finde ud af det når jeg har ' inde i den streng, der opdateres til.

Nogen forslag til hvordan jeg kommer rundt om dette? Skal jeg f.eks. markere ' på en særlig måde inde i strengen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. november 2006 - 19:38 #1
du kan

UPDATE tblOutput SET fldNavn = 'SELECT ISNULL(fldNavnUK,''<Engelsk navn ikke angivet>'') WHERE fldPersonTypeID = 2'
Avatar billede nhoff Nybegynder
08. november 2006 - 19:46 #2
Ja, det var lige det jeg søgte. Smid et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. november 2006 - 19:54 #3
Jeg samler ikke på point, tak.
Avatar billede nhoff Nybegynder
08. november 2006 - 20:10 #4
Jamen så får du et stort tak!