Avatar billede hell_keeper Nybegynder
08. november 2006 - 15:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Copyright på billeder

Jeg har på flere hjemmesider fx. http://www.asaa-multi-service.dk/ set at der er Copyright på deres billeder..
Hvordan laver man det?
Avatar billede udvikler Nybegynder
08. november 2006 - 16:03 #2
Ellers kunne du jo bare lave en tabel hver gang du indsætter et billede også indsætte dit billedet du vil bruge som baggrund på tabellen også bare skrive en tekst ovenpå billedet..

det er den simpleste metode som virker.
Avatar billede jowii Nybegynder
08. november 2006 - 16:05 #3
Ingen højreklik er vel også en mulighed? Ved ikke hvad der er mest effektivt, men brugervenligheden falder en del, hvis man udelader højreklik!?
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
08. november 2006 - 16:06 #4
Der skal ikke stå noget på billederne.. Det skal være sådan at hvis man højreklikker så kommer der en boks frem hvor der stå, copyright Hell_Keeper også kan man kunne trykke ok!
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
08. november 2006 - 16:06 #5
Jowii.. Hvordan laver man sådan at men ikke kan højreklikke?
Avatar billede udvikler Nybegynder
08. november 2006 - 16:24 #6
<script language="javascript">
function click()
{
if (event.button==2)
{
alert("SKRIV DIN TEKST HER")

}
document.onmousedown=click
</script>
Avatar billede jowii Nybegynder
08. november 2006 - 16:26 #7
Tak ^^
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
08. november 2006 - 16:31 #8
Det kan man også bare gøre selv om det er en html side?? fx under head el. skal det være under body
Avatar billede udvikler Nybegynder
08. november 2006 - 16:39 #9
Ja det kan du sagtens gøre selvom det er html, det skal helst under head men det gør ikke den store forskel.

Tak for hvad jowii? :-)
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
08. november 2006 - 16:39 #10
Og når jeg bare sætter den ind virker den ikke.. Skal jeg på en eller anden måde forklare serveren at jeg bruger java?
Avatar billede udvikler Nybegynder
08. november 2006 - 16:43 #11
Dette er testet og virker:

<html>
<head>
<script language="javascript">
function click()
{
if (event.button==2)
{
alert("SKRIV DIN TEKST HER")

}
document.onmousedown=click
</script>
</head>

<body>

BLABLABLA

</body>

</html>
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
08. november 2006 - 16:43 #12
Undskyld... Skal lære at ramme de rigtige taster.. Det virker perfekt.. Mange gange tak
Avatar billede udvikler Nybegynder
08. november 2006 - 16:44 #13
og forresten, du skal ikke sige java istedet for javascript - der er STOR forskel.
Det kan nemt skabe forvirring bland folk herinde, hvorimod det ikke gør den store forskel blandt uerfarne programmøre. :-)
Avatar billede udvikler Nybegynder
08. november 2006 - 16:44 #14
Jeg siger mange tak for point.
Avatar billede jowii Nybegynder
08. november 2006 - 20:51 #15
Fordi du skrev kode til "ingen højreklik". Så skulle jeg ikke lede efter den ;)
Avatar billede roenving Novice
13. november 2006 - 02:38 #16
-- og koden til at undgå ingen højreklik er f.eks. så simpel som at holde venstre-klik nede før man trykker højre tast nede ...

-- basér _aldrig_ noget på udelukkelse af højreklik, for der er mylliarder af muligheder for at komme udenom, men rigtig mange brugere fravælger et site, hvor der er brugt no-right-click-ting, så det er en sikker kommerciel død at bruge sådanne !-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. november 2006 - 02:46 #17
Den eneste browser der påvirkes, er Microsoft Internet Explorer.

Bruger man Opera (eller Mozilla FireFox), kan man slå en indstilling fra, så scripts ikke kan aflæse om man bruger "højreklik", dvs contextmenu.. Det kunne jo også være "venstreklik", på en venstrehåndsmus.. :-)