Avatar billede mamasan Nybegynder
08. november 2006 - 09:01 Der er 6 kommentarer

vil gerne have kommentarer til vores nye hjemmeside

Hej
jeg har prøvet at lave en hjemmeside til vore børn's karateklub, og vil gerne høre nogle kommentarer, ris som ros, om den er overskuelig, og hvad med designet osv. osv. - og hvordan får jeg den med på Google ? jeg lavet siden i Frontpage, og i egenskaber for side, har jeg skrevet så meget som muligt i nøgleordene, og har også anmeldt den hos google, ved bare ikke om jeg har gjort det rigtigt.
mvh
mamasan
Avatar billede goose Nybegynder
08. november 2006 - 09:46 #1
såvidt jeg kan se, så ligner den en plagiat af eksperten.dk ............ URL?

/Goose
Avatar billede mamasan Nybegynder
08. november 2006 - 13:00 #2
halløjsa - undskyld - det glemte jeg da helt - her er adressen
www.budokarate.eu

sorry
Avatar billede jowii Nybegynder
10. november 2006 - 14:46 #3
1. Dine menuknapper, burde have en hover effekt.
2. Der er for meget plads i bunden. Fra det nederste/sidste indhold, og ned til bunden af siden.
3. Der er mange kodefejl, både css og html. Tag et kig på disse to sider: http://jigsaw.w3.org/css-validator/ - http://validator.w3.org/
4. Fjern roterende billeder - det gør siden uproffesionel. Brug ganske almindelige billeder. Det påvirker i den positive retning, og dit site bliver meget mere stilrent.
5. Antal besøgende synes jeg ikke du behøver. Lige pt. viser det at siden ikke er særlig populær. (ved godt den stadig er under opbygning, men drop scriptet alligevel).
6. Synes dine elementer står lidt tilfældigt placeret på din side. Du skal samle dit layout mere. Lav en boks til logo, en til menu, og en eller to der står ved siden af hinanden til teksten.
7. Drop dine kasser, med linkbilleder. Lav et link i din menu, og lav eventuelt et tekstlink i stedet for.
8. Du skal have en mere beskrivende tekst på siden. Folk er godt klar over at de kommer ind til en karateklub, men de skal have at vide hvad i tilbyder. De skal smides ind i miljøet. Derfor - Lidt mere tekst og mindre billeder og animation på siden.

- det er selvfølgelig vigtigt med oplivning på siden, men det skal bruges rigtigt. Saml dit layout, brug en css skabelon, og start derfra. Det bliver 100 gange mere stilrent. Derefter kan du indsætte billeder, hvis det er nødvendigt.

Held og lykke :-) Du er velkommen til at spørge hvis der er noget du vil have uddybet endnu mere.
Avatar billede mamasan Nybegynder
11. november 2006 - 14:30 #4
Mange tak for svaret

jeg er nok ikke helt med på noget af det du skriver, nogen af tingene har jeg overhovedet ikke forstand på, jeg har lavet hjemmesiden efter wysiwyg princippet i Front Page:
1. hvad er hover, og hvad skal det gøre godt for ?
2. hvad er css, og hvad bruges det til ?

grunden til at den ser ud som den gør i starten, er fordi vi havde tænkt os at det skulle se lidt ud som en slags avis, med annoncer, så folk kan linke sig ind på netop lige det spørgsmål, som de måtte være interesseret i fra starten af - der er jo forskel på, om det er en forælder der kigger, eller een der kunne tænke sig at gå til karate - og vi har taget udgangspunkt i de spørgsmål, som flest spørger os om, når de er interesserede i at deres børn skal gå dér, eller de selv skal.
jeg synes selv, når jeg kommer ind på en side, med alt for meget tekst i starten, mister jeg hurtigt interessen, jeg vil bare gerne komme hurtigt hen til den side, som handler om det jeg er interesseret i.
Men jeg kigger lige på det igen, når en eller anden har forklaret hvad CSS og Hover er !
Avatar billede jowii Nybegynder
11. november 2006 - 23:05 #5
CSS er Cascading StyleSheets. Som du linker til på din side:
http://www.budokarate.eu/_themes/fra-orange/fra-1011.css
Bruges til layout. Valg af farver, længder, bredder osv. Noget specielt du skal have hjælp til, så spørg endelig.

Hover er når man har musen over knapperne. Så kan de eventuelt skifte farve, så man ved hvad man er ved at trykke sig ind på. SÅ man kan checke at man kommer det rgitige sted hen. Se eks. på netto.dk. Kør musen over menuen og se farveskiftet. Det betyder meget.

Det er også et godt udgangspunkt med en slags avis. Men det står stadig lidt "hulter til bulter" - if you understand. Du har helt ret, der skal ikke stå overdrevet meget på hver side, men dog skal der stå mere. Start med en lille intro, og lav derefter et mere sammenhængende layout nedenunder menu og intro. Sammel jeres annoncer/kasser, så ser det mere prof. ud.
Avatar billede jowii Nybegynder
11. november 2006 - 23:16 #6
DU kan eksempelvis bruge et layout som dette. Er det noget i den dur du ønsker?
http://www.webdesign101.dk/csslayout/jello.php