Avatar billede troelss Nybegynder
07. november 2006 - 21:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skal file() lukkes?

Hej eksperter.

Jeg bruger file()-funktionen til at hente inholdet fra danskespil's side med keno-vindertal, men er det en forbindelse som skal lukkes igen?
Jeg har kigget lidt på php.net/file, hvor der umiddelbart ikke står noget, men jeg vil lige være sikker. (jeg vil nødig være skyld i at overbelaste deres server)

Siden: http://golthak.dk/kenotal.php
Kildekoden: http://golthak.dk/viskenotal.php

På forhånd tak.
- Troels

(Ris, ros, rettelser og gode ideer samt andre/lettere løsninger modtages gerne)
Avatar billede coderdk Praktikant
07. november 2006 - 22:09 #1
Nopes, den skal ikke lukkes... Her er mit forslag:

    $cnt = file_get_contents("http://www.danskespil.dk/spil/keno/indhold/resultater.html");
    if ( preg_match_all("/((\d+) - ){9}(\d+)/", $cnt, $m ) )
    {
        $vindertal = explode( " - ", $m[0][0] . " - " . $m[0][1] );
        foreach ( $vindertal as $tal )
        {
            echo "$tal ";
        }
    else
    {
        echo "Fandt intet...";
    }

:)
Avatar billede coderdk Praktikant
07. november 2006 - 22:09 #2
Og et svar :-D
Avatar billede coderdk Praktikant
07. november 2006 - 22:11 #3
Hov, overså at du matchede dine egne:

    $cnt = file_get_contents("http://www.danskespil.dk/spil/keno/indhold/resultater.html");
    $mine_tal = array("06","07","13","15","27","30","42","47","56","65");
    if ( preg_match_all("/((\d+) - ){9}(\d+)/", $cnt, $m ) )
    {
        $vindertal = explode( " - ", $m[0][0] . " - " . $m[0][1] );
        foreach ( $mine_tal as $tal )
        {
            if ( in_array( $tal, $vindertal ) )
            {
                echo "$tal ";
            }
    else
    {
        echo "Fandt intet...";
    }
Avatar billede troelss Nybegynder
07. november 2006 - 22:21 #4
Ja det kunne jo også bruges, men jeg har slet ikke sat mig ind i regular expressions.

Jeg takker for svaret, men vender nok snart tilbage med spørgsmål til reg.exp. samt familie ;)

- Troels
Avatar billede troelss Nybegynder
07. november 2006 - 22:25 #5
(note to self: opdatér inden send!)

Det ser ud til at kunne bruges (22:11:51)

(spørgmål om reg.exp. bilver selvfølgelig oprettet for sig selv, hvis nogen skulle være i tvivl.)
Avatar billede coderdk Praktikant
07. november 2006 - 22:33 #6
hehhe :)