Avatar billede mik789 Nybegynder
07. november 2006 - 20:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Formattere et xml dokument til pdf

Hvordan formatterer man et xml dokument til output i en pdf fil, dvs. med formattering af skrift, afsnit osv.?

Jeg har XML Spy Home Edition, som vist ikke kan klare dette. Hvad skal der til? Helst en intuitiv løsning hvor man slipper for at skrive koden selv.
Avatar billede mik789 Nybegynder
10. november 2006 - 07:19 #1
Nå, jeg fandt selv frem til StyleVision fra Altova. Et stort program, og det kan det jeg efterlyser. Men det kan ikke bare lave et sylesheet til pdf ud fra en eksisterende xsl (til html) sådan som jeg havde håbet. Man er nødt til at skabe en særlig StyleVision fil (sps), dvs. starte helt forfra for at der kan genereres en ny xsl og dermeed også en fo fil til pdf. Og så havde jeg problemer med mine speciategn, som splittede ordene op (lavede ekstra mellemrum) i pdf og rtf dokumenterne. Er der nogle der har oplevet det samme?
Avatar billede mik789 Nybegynder
11. november 2006 - 11:57 #2
ok, ingen