Avatar billede madssch Nybegynder
07. november 2006 - 19:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Omskrivning af SP

Hej Eksperter,

Jeg har følgende SP:

SET ANSI_NULLS ON
SET QUOTED_IDENTIFIER ON
GO

ALTER PROC [dbo].[stpGetPageHierarchy] (

    @RootID int

)

AS

BEGIN

    SET NOCOUNT ON

    DECLARE @PageID int, @PageTitle varchar(30), @Test varchar(4000)

    SET @PageTitle = (SELECT PageTitle FROM dbo.tblPage WHERE PageID = @RootID)

    SELECT PageID, PageRefID, PageTitle, PagePriority FROM tblPage WHERE PageID = @RootID

    PRINT REPLICATE(' ', (@@NESTLEVEL * 4) - 4) + @PageTitle

    SET @PageID = (SELECT MIN(PageID) FROM dbo.tblPage WHERE PageRefID = @RootID)

    WHILE @PageID IS NOT NULL

    BEGIN

        EXEC dbo.stpGetPageHierarchy @PageID

        SET @PageID = (SELECT MIN(PageID) FROM dbo.viewPage WHERE PageRefID = @RootID AND PageID > @PageID)

    END

For at opfylde alle mine behov, vil jeg gerne kunne følgende:

1. På en ASP-side udskrive det som PRINT-linjen returnerer

2. Inkludere @PageID i pkt. 1's udskrift (F.eks. @Page + '##' + @PageTitle) så jeg med ASP efterfølgende kan behandle dataene

3. Sortere listen efter tabelkolonnen PagePriority

Håber nogen kan hjælpe!

På forhånd tak!
Avatar billede janus_007 Nybegynder
08. november 2006 - 17:54 #1
hmmm lidt aparte måde at gøre det på, men altid rart med nye tilgangsvinkler. Jeg skal lige se hvordan lidt af print ser ud. Kan du ikke poste et par linjer som proceduren smider...
Avatar billede madssch Nybegynder
09. november 2006 - 08:50 #2
Eksempel på PRINT:

Hovedside
    Sub 01
    Sub 02
        Sub 02_1
    Sub 03

Osv...

Det jeg som sagt gerne ville, var:

Niveau + "#¤#" + PageID + "#¤#" + PageTitle hvor "Niveau" angiver antallet  'er.

Du siger det er en underlig måde det gøres på? Har du en bedre er jeg meget åben. Jeg har napset den et sted, og har ikke selv meget forstand på det.

Tak.
Avatar billede madssch Nybegynder
18. januar 2007 - 18:42 #3
Janus_007 > Jeg har lavet en del om i min SP, men har stadig nogle udfordringer.

Tror du, at du kan hjælpe?
Avatar billede madssch Nybegynder
23. februar 2007 - 11:13 #4
Spg. lukket.

Jeg har måtte købe professionel hjælp til funktionen.