Avatar billede k7 Nybegynder
07. november 2006 - 16:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at køre C5 over netværk

Hej....

Jeg har et pudsigt problem med som måske mest er netværksrelateret, men ikke desto mindre C5 det handler om.

Jeg har min c5 liggende på en server hvor biblioteket er sikret med brugeradgang svarende til brugernavn på klient.

Dette bibliotek C5 ligger i har jeg oprettet som netværksdrev på de given klienter.

Det mærkelige er at på den ene maskine går det glat igennem og starter op,. på den anden får jeg denne fejlmeddelelse:

datafilen c5 data.dat kan ikke åbnes.

Fejlkode fra opretativsystemet errno=5

Nogle der oplevet dette, og evt. kender en workaround ?

Mvh

Kim
Avatar billede k7 Nybegynder
07. november 2006 - 16:47 #1
Det hører måske lige med til historien det er version 3.0
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2006 - 18:50 #2
Manglende rettighed til biblioteket vil jeg næsten med garanti sige.

Hvis der på begge genveje vel og mærket er sat korrekt "Start i:" sti
Avatar billede mariaf Juniormester
07. november 2006 - 19:35 #3
Nr 5 betyder at filen ses men at den er skrivebeskyttet. Det er enten share eller drevet, hvor der ikke er fulde rettigheder. Når det virker fra den anden maskine (andet login?) kunne det tyde på at du ikke har tildelt fulde rettigheder til mappen, hvor C5 ligger.
Avatar billede larsfc Nybegynder
08. november 2006 - 06:17 #4
Har du husket at kopiere alt indhold fra c5\temp\ til klientens windowsmappe?
Avatar billede illemann Novice
08. november 2006 - 08:16 #5
kommentar til larsfc. Det er vist ikke nødvendigt mere fra v. 3.0
Jeg har også haft problemer med dette, men løsningen var rettigheder. Se mariafs svar.
Avatar billede mariaf Juniormester
08. november 2006 - 17:01 #6
->LarsFC: Det er ved at være mange år siden det var nødvendigt. Især version 4 er fundamentalt anderledes i hele sit login.
Avatar billede k7 Nybegynder
14. november 2006 - 23:02 #7
Det lader til at være et share problem, jeg kan godt tilgå det fra samme maskine med mit login, men ikke med et andet på denne maskine.