Avatar billede bryrup Nybegynder
07. november 2006 - 16:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med baggrund ved float?

Hey alle !

Jeg har et problem med at kunne vise min baggrund i en div, når jeg indeni laver indhold som er sat til float:left;. Når jeg ikke lader den flyde, er der ingen problemer.

Fejlen kan kun ses i FF og ikke i IE, men burde gerne virke 100%.

Siden det omhandler er www.smartac.dk/kontakt.php

Eventuelt nogle som ved hvorfor det ikke vil fungere ?

/Bryrup
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2006 - 16:45 #1
prøv at give containerdiv border : 1px solid red;

Det er fordi at dit contarinerdiv ikke strækker sig ud, når ting flyder har de ikke en højde, der for bliver den bare "en linies højde" ..

Du skal have et element endenunder med style="clear:both";

/JJ
Avatar billede bryrup Nybegynder
07. november 2006 - 16:53 #2
arh ja nu virker den... Mange tak.. var da meget simpelt :P du fortjener da point så !
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2006 - 16:56 #3
et andet fix er at lave noget CSS háck.. det giver flottere markup..

#content{
    display: inline-table;
    /* Hides from IE-mac \*/
    height: 1%;
    display: block;
    /* End hide from IE-mac */
}

html>body #content
    {
    height: auto;
}

#content:after{
    content: ".";
    display: block;
    height: 0;
    clear: both;
    visibility: hidden;
}
Avatar billede roenving Novice
07. november 2006 - 17:17 #4
Men at benytte hacks er aldrig en god ide, hvis man kan finde andre løsninger, for baserer man sit corporate design på en bug i en browser, ender det bare med at den bliver fixet, og så har man et broken design ,-(
Avatar billede bryrup Nybegynder
07. november 2006 - 17:43 #5
Hmm interessant løsning ellers... Men ja det virker jo fint nu så tror ikke det behøves i denne sammenhæng :P