Avatar billede p_nilsson Nybegynder
07. november 2006 - 10:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tabel som variabel

Hej

Jeg laver et udtræk og vil gerne gemme det i en midlertidig tabel, altså som en variabel, men hvordan laver man lige en tabel variabel?

Jeg har forsøgt med noget a la DECLARE TABEL @tabel, men det virker ikke.
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2006 - 10:19 #1
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2006 - 10:21 #2
You may find this article of interest too
http://www.sql-server-performance.com/rd_temp_tables.asp
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2006 - 10:22 #3
table variables

DECLARE @people TABLE
(
    id INT,
    name VARCHAR(32)
)
Avatar billede p_nilsson Nybegynder
07. november 2006 - 10:43 #4
Hej Terry

Jeg startede ud med @table, men det viste sig at det ikke kunne bruges i forbindelse med exec stored procedures, så nu bruger jeg #table og der virker det.. Hvad er firskellen lige på @tabel og #tabel?
Avatar billede p_nilsson Nybegynder
07. november 2006 - 10:57 #5
Hvis jeg opretter tabel #tabel, hvor er den så i systemet? Den er ikke at se under 'User Tables'? Men hvis jeg kører query igen får jeg:

    There is already an object named '#table' in the database.
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2006 - 11:04 #6
# = local temporary table
@ = table is created in memory

The temp table is created in tempdb and should get removed when the stored procedure goes out of scope (ends) but it is also a good idea to delete it
Avatar billede p_nilsson Nybegynder
07. november 2006 - 11:30 #8
Tak for de nyttige links, de besvarede mange af mine spørgsmål.
Jeg vil mene point er hentet hjem her.
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2006 - 11:53 #9
det var heldig :o)
tak for det