Avatar billede kredde Nybegynder
06. november 2006 - 20:27 Der er 5 kommentarer

Kompromering af film i AP

Hej

Hvordan kompromere man en færdig film i adobe premeire ?

Har det noget med fil formatet at gøre eller kan man kompromere filmen?
Avatar billede sneakraid Nybegynder
07. november 2006 - 08:50 #1
Avatar billede kredde Nybegynder
07. november 2006 - 09:32 #2
Det er det, fx prøvede jeg lige at samle 4 - 5-sekunders klip (uden lyd) og ligge 30 sek musik på den 30 sek forholdsvis dårlig kvalitetsfilm fyldte 111 mb i avi. så det må kunne gøres mindre (:
Avatar billede sneakraid Nybegynder
07. november 2006 - 09:48 #3
Det kan helt sikkert komprimeres mere, det er bare et spørgsmål om at "lege" med indstillingerne når du eksporterer/renderer din film. Du vælger jo som regel et codec til at komprimere med, så prøv at kigge lidt på de indstillinger, og ellers leg lidt rundt med dem :)

Ellers kan du tage et kig på Sorenson Squeeze, som er et program til at komprimere film, med alverdens codecs:

http://www.sorensonmedia.com/products/?pageID=2
Avatar billede kredde Nybegynder
08. november 2006 - 08:41 #4
Synes ik rigtig der var så meget at "lege" med under eksport - ka man sætte nogle bestemte instillinger under eksport så filmen blir kompromeret ?

Og ska den kompromeres før man eksportere den ? eller ka man evt gøre det samtidig ?
Avatar billede sneakraid Nybegynder
08. november 2006 - 09:45 #5
Du kan kigge lidt på nogle indstillinger her:

http://www.mediacollege.com/video/editing/adobe-premiere/export/

Måden jeg gør det på er at eksportere filmen ud som avi og så hive filen igennem Squeeze. Lækkert program, det synes jeg du skulle tage et kig på (jeg gav dig et link i min forrige besked) ;)