Avatar billede kongbak Nybegynder
06. november 2006 - 19:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tekst farve blending med baggrund

Hej

Jeg har lavet et billede og har lagt en ramme omkring som er hvid. jeg vil så gerne sætte et logo ind i nederste hjørne. mit problem er at jeg ikke kan få teksten til at blende med baggrunden. tekst farven skal altså være mørk der hvor billedets baggrund er lys og lys der hvor baggrunden er mørk

på forhånd tak

JACOB
Avatar billede mstorgaard Praktikant
06. november 2006 - 19:33 #1
Kan du ikke bare sætte tekstfarven til mørk, Rasterize, også bruge Marqueetool til at markere det stykke som skal være lys og så bare farve det stykke mørkt?
Avatar billede louisek Mester
06. november 2006 - 19:36 #2
gå ind under "layers" og i rullemenuen vælg "multiply"
Avatar billede louisek Mester
06. november 2006 - 19:38 #3
... evt "soft light" i samme rullemenu .... du må prøve dig lidt frem og se hviken effekt du syns virker bedst ;o)
Avatar billede louisek Mester
12. november 2006 - 08:16 #4
har du fået det til at virke?
Avatar billede kongbak Nybegynder
13. november 2006 - 17:06 #5
nej det har jeg ikke...
Avatar billede louisek Mester
13. november 2006 - 20:08 #6
Prøv at "merge" billede og ramme (og hvis du har andre elementer i din grafik andet end logoet) og derefter brug samme "opskrift" som ovenfor.
Avatar billede louisek Mester
20. november 2006 - 16:43 #7
... du må spørge hvis der er noget du er i tvivl om - evt. specificere dit problem.

MVH Louise :o)
Avatar billede kongbak Nybegynder
20. november 2006 - 17:41 #8
tak jeg tror jeg har får det til at virke