Avatar billede daviddollas Nybegynder
06. november 2006 - 18:31 Der er 1 kommentar

utf-8 insert problemer.

JEg har dette:
---
<%
'<!--#include virtual="/_include/function.asp"-->
Response.Expires = -1
Response.AddHeader "pragma", "no-cache"
Response.CacheControl="no-cache"
Response.AddHeader "cache-control", "no-store"
Session.CodePage = 65001
Response.charset = "utf-8"

response.write session.codepage & "<br>"
response.write response.charset
%>

<%
id = request("id")
typen = request("typen")
'name = request.form("name")
language = request("language")

if mode = "update" then

select case typen

    case "main"
        conn.execute("update language_main set language_main_name='"&request.form("name")&"' where language_main_id='"&id&"'")
    case "translate"
        conn.execute("update language_translate set language_translate_name='"&request.form("name")&"' where language_translate_id='"&id&"'")
response.write "update language_translate set language_translate_name='"&request.form("name")&"' where language_translate_id='"&id&"'"
end select

end if
response.write request.form("name")
%>
---

Det eneste der ikke er med her er min connection string.

Hvis jeg skriver variablen ud skriver den korrekt, men når den skal smide variablen ind i databasen så bliver det til ?????

Altså spørgsmåls tegn...

Hvad gør jeg forkert?

Det er til en sql 2005
Avatar billede daviddollas Nybegynder
06. november 2006 - 18:37 #1
Når jeg prøver

update language_translate set language_translate_name='&#1073;&#1072;&#1096;&#1085;&#1103;' where language_translate_id='12'

Direkte til satabasen via query analyser så skriver den også ????? ind i databasen...