Avatar billede ari06 Nybegynder
20. maj 2001 - 18:13 Der er 11 kommentarer

TV-DK.NET og Server

  Jeg har det problem, som mange andre har jeg fundet ud af, at når man som jeg kører på et kabelnet under DK-TV.NET, så får vi alle den samme IP. Derfor bliver vi henvist til at købe vore eget IP nr. Det er som sådan også i orden da prisen er 15.- så er det jo til at overse. Problemet er så bare det at de ikke kan tilbyde os det endnu....????
Er der nogen her der kender til en måde at omgå deres faste IP, så man kan få gang i sin server ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2001 - 23:42 #1
Hvis ikke du kan opsætte en specifik IP for din maskine, så har du vel heller ingen muligheder for at dirigere folk til din server....
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. maj 2001 - 23:47 #2
er ikke helt sikker men:

Selvom du ikkre har samme ip, kan det godt være at dit hostnavn (?) er forskellign end andres: www.myip.dk ip\'en står øverst, og nedenunder står hostnavn (?), hvis du har en server kørende kan dette navn måske lede dig hertil...

Men som sagt et skud i tågen... jeg ved ikke engang hvad den slags adresse hedder..
Avatar billede ari06 Nybegynder
21. maj 2001 - 09:32 #3
Nikolajdu. Det er skam helt rigtigt det du siger, og det er netop det der er mit problem, og som jeg gerne vil have hjælp til. Så......
Avatar billede ari06 Nybegynder
21. maj 2001 - 09:33 #4
Thoeger poertner. Jeg har skam prøvet via www.myip.dk, men der står kun navnet på det overordnede netværk, så desværre virker det heller ikke ........
Avatar billede iggipop Nybegynder
21. maj 2001 - 14:58 #5
Hej ari06 !
Jeg har samme problem som dig. Prøv at se spgm.
www.eksperten.dk/spm/73849
Jeg har indtil videre konkluderet, at en fast IP er svaret. Supporten hos DK-TV har overfor mig, sagt, at de godt kunne levere en fast IP !!!!
Avatar billede ari06 Nybegynder
21. maj 2001 - 16:27 #6
Det er sjovt hvad du fortæller mig, for DK-TV sagde det samme til mig, men så prøv at bestille IP\'en så fortæller de dig at de ikke kan tilbyde det endnu. Det er rent bondefangeri. Jeg skal bruge min server, og havde jeg vidst at de tilbyder uden at levere, ja så havde jeg ikke sagt ja til deres tilbud. Det er sku lige en sag for forbrugerombudsmanden. Falsk varebetegnelse..
Avatar billede iggipop Nybegynder
22. maj 2001 - 13:56 #7
ari06> Nu har jeg bestilt og så må vi se hvad de siger. I deres mail står der i hvert fald, at det er en ekstern offentlig IP, som alle kan se !!!
Avatar billede iggipop Nybegynder
22. maj 2001 - 14:07 #8
Jeg har lige fået en mail med min faste IP, så det kan de altså godt levere !!!!
Avatar billede ari06 Nybegynder
22. maj 2001 - 14:40 #9
Svar til iggipop

Jeg må jo så kunne konkludere at det er et spørgsmål om hvilken region eller \"underudbyder\",(Tv-forening), man er i, der bestemmer om man kan få fast IP eller ej.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 14:52 #10
arj - Kan du ikke skrive til dem om problemet? Det kan jo ikke passe at de kun tilbyder det visse steder...
Avatar billede iggipop Nybegynder
23. maj 2001 - 08:43 #11
Det må næsten være sådan, for jeg rodede lidt med det igår og det virker perfekt ! Det er surt show for dig ! Jeg var godt nok blevet surt/skuffet !!!