Avatar billede countermads Nybegynder
05. november 2006 - 09:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problemer med højreklik

hey

jeg har et problem, når jeg dobbelt klikker på f.eks. c drevet så åbner den søg i stedet for at åbne c drevet. Når jeg højreklikker på c drevet, så kan jeg se at der står Søg med fed skrift, hvor der normalt plejer at stå Åbn.
Hvordan får jeg problemet løst?
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2006 - 09:52 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2006 - 10:43 #2
De gange jag hatr haft dette problem, har en genstart været nok - men det tip vejmand giver virker såmænd også! :)
Avatar billede countermads Nybegynder
05. november 2006 - 12:02 #3
jamen hvor stor er risikoen for at at det går galt, når jeg skal inde i regedit vejmand?
jeg er rimelig god til pc, bare ikke angående styresystemet xp.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2006 - 12:17 #4
Der er altid en risiko for at lave fejl, når man "roder" i registreringsdatabasen.
Derfor er det en god ide at lave backup inden du ændrer noget: http://www.tipchannel.dk/kal4/35ax/backup_reg/reg_backup.htm
Avatar billede countermads Nybegynder
05. november 2006 - 13:30 #5
jeg kan slet ikke finde rundt i det, jeg har lavet en systemgendannelsespunkt, og ændret noget i registreringsdatabasen. Men det har ikke hjulpet. Findes der en smartere måde at få problemet løst på. Nu gendanner jeg lige registreringsdatabasen, for at intet skal gå galt.
Avatar billede countermads Nybegynder
05. november 2006 - 13:46 #6
Jeg har fået løst problemet. Jeg havde åbent bart "oprettet" en mappe inde i directory og drive under hkey classes root, som jeg havde kaldt for find. Dem har jeg slettet, og nu virker det hele som det skal. Tusind tak vejmand, for dine råd og hjælpelinks.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2006 - 13:49 #7
Velbekomme, og tak for point.  :-)