Avatar billede scapuliz Nybegynder
04. november 2006 - 14:16 Der er 17 kommentarer

Små syntax fejl ?

Jeg har fået 58 fejl på min side, men de er næsten alle ens.
Den skriver
Error: Line 58 column 40: an attribute value specification must be an attribute value literal unless SHORTTAG YES is specified.
-----------------------------------------------------------------
<a href='index.php?nyhed=Gossip ' class=navigation >Gossip</a><a href='index.php
-----------------------------------------------------------------

Error  Line 87 column 153: document type does not allow element "div" here; missing one of "button", "map", "object", "ins", "del", "noscript" start-tag.
-----------------------------------------------------------------
...nbsp;</div><div class=nyhed-forfatter >03/11-2006 21:56</div><br><div class=n
-----------------------------------------------------------------

Error  Line 87 column 180: end tag for "br" omitted, but OMITTAG NO was specified.
-----------------------------------------------------------------
...-forfatter >03/11-2006 21:56</div><br><div class=nyhed-tekst >der var en gang
-----------------------------------------------------------------

Error  Line 87 column 898: document type does not allow element "p" here; missing one of "button", "map", "object", "ins", "del", "noscript" start-tag.
-----------------------------------------------------------------
...r en gang en søde pige men nu er hun dum...</div><p><div class=nyhed-link >f
-----------------------------------------------------------------

Error  Line 92 column 6: end tag for element "p" which is not open.
-----------------------------------------------------------------
</p>
-----------------------------------------------------------------

Tingene ser ud som de skal i IE men i firefox ser de knap så godt ud. Jeg forstår ikke helt fejlene.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2006 - 14:31 #1
Jeg ville i hvert fald smide en "" om class=foo

Så det bliver: class="foo"

Hvilken doctype har du?
Avatar billede scapuliz Nybegynder
04. november 2006 - 14:56 #2
Det kan vi ikke rigtigt få lov til når den ligger i en echo i php.
Ehm.. Den der validator mener det er XHTML 1.1
<?php
echo "<a href='index.php?menu=godekend nyheder&nyhed_id=" . $row['id'] ." ' class=indbakke-afsender >" . $row['emne'] .  "</a>";
?>
Avatar billede udvikler Nybegynder
04. november 2006 - 14:58 #3
Så kan du skrive det sådan her:

<?php
echo "<a href='index.php?menu=godekend nyheder&nyhed_id=" . $row['id'] ." ' class=\"indbakke-afsender\">" . $row['emne'] .  "</a>";
?>
Avatar billede scapuliz Nybegynder
04. november 2006 - 15:09 #4
Jeg har prøvet at skrive:
echo "<div " 'class=\"indbakke-forfatter\">" . $row['dato'] .  "</div>";

Så får jeg den her fejl:
Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting ',' or ';' in
Avatar billede udvikler Nybegynder
04. november 2006 - 15:11 #5
Prøv med:

echo "<div class=\"indbakke-forfatter\">";
echo $row['dato'];
echo "</div>";
Avatar billede scapuliz Nybegynder
04. november 2006 - 15:28 #6
Prøv at se den her side:
http://80.164.25.42/New%20Gongo/PhP/index.php?nyhed=Gossip
Den ser godt nok ud i IE men i firefox ser den mærkeligt ud og opera er fuldstændigt mærkeligt.
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2F80.164.25.42%2FNew%2520Gongo%2FPhP%2Findex.php%3Fnyhed%3DGossip

----------------------------------------------------
<?

include('include/connect.php');

$res=mysql_query("SELECT * FROM nyheder WHERE emne='{$_GET['nyhed']}' AND godkendt='yes' ") or die (mysql_error());

while($row=mysql_fetch_assoc($res)){

?><div style=" border: 1px dotted #none; width: 500px"><?

echo "<h2>" . $row['oversrkift'] .  "</h2>";

?><p><?

echo "<div class=nyhed-forfatter >" . $row['bruger_id'] .  "&nbsp;|&nbsp;</div>";

echo "<div class=nyhed-forfatter >" . $row['dato'] .  "</div>";

?><br><?

echo "<div class=nyhed-tekst >" . $row['teksts'] .  "</div>";

?><p><?

echo "<div class=nyhed-link >" . $row['kilde'] .  "</div>";

echo " <a href='index.php?menu=nyhed_kommentar&nyhed_id=".$row[id]."'class=nyhed-kommentar>"."srkiv kommentar |&nbsp;"."</a></div>";

?><div style=" border: 1px dotted #none; width: 500px">

<p>

</div>

<?

}

?>
--------------------------------------------------------
Avatar billede scapuliz Nybegynder
04. november 2006 - 15:33 #7
og her er ccs hvis du skal bruge det
a.indbakke-emne {

    color: #666666;

    text-decoration: none;

}

.indbakke-afsender {

    color: #666666;

    text-decoration: none;

    text-align: left;

    float: left;

    width: 150px;

    height:20px;

    display: block;

}

.indbakke-emne {

    color: #666666;

    text-decoration: none;

    text-align: left;

    width: 130px;

    height:20px;

    display: block;

    float: left;

}

.indbakke-dato {

    color: #666666;

    text-decoration: none;

    text-align: left;

    float: right;

    width: 180px;

    height:20px;

    display: block;

}

.indbakke-checkbox {

    color: #666666;

    text-decoration: none;

    text-align: left;

    float: left;

}

.indbakke-foto {

    color: #666666;

    text-decoration: none;

    text-align: left;

    float: left;

    display: block;

    height:20px;

    width: 20px;

}

a.indbakke-ny {

  color: #999999;

  text-decoration: none;

}
Avatar billede udvikler Nybegynder
04. november 2006 - 15:38 #8
<?php
include('include/connect.php');

$res = mysql_query("SELECT * FROM nyheder WHERE emne='{$_GET['nyhed']}' AND godkendt='yes' ") or die (mysql_error());
while($row=mysql_fetch_assoc($res)){

echo "<div style=\"border: 1px dotted #none; width: 500px\">";

echo "<h2>" . $row['oversrkift'] .  "</h2>";

echo "<p>";

echo "<div class=\"nyhed-forfatter\">";
echo $row['bruger_id'];
echo "&nbsp;|&nbsp;</div>";

echo "<div class=\"nyhed-forfatter\">";
echo $row['dato'];
echo "</div>";

echo "<br>";

echo "<div class=\"nyhed-tekst\">";
echo $row['teksts'];
echo "</div>";

echo "<p>";

echo "<div class=\"nyhed-link\">";
echo $row['kilde'];
echo "</div>";

echo " <a href='index.php?menu=nyhed_kommentar&nyhed_id=".$row[id]."' class=\"nyhed-kommentar\">";
echo "skriv kommentar |&nbsp;";
echo "</a></div>";

echo "<div style=\"border: 1px dotted #none; width: 500px\">";

echo "<p>";
echo "</div>";

}

?>
Avatar billede scapuliz Nybegynder
04. november 2006 - 16:09 #9
scriptet virker fint, men det ser stadig anderledes ud i firefox ? Hvordan kan det være ?
Avatar billede udvikler Nybegynder
04. november 2006 - 16:15 #10
Det burde vises fint i firefox når koden er valid, er den det?
Avatar billede scapuliz Nybegynder
04. november 2006 - 16:25 #11
Nej er den ikke, det er det som er mit problem.
Avatar billede kasper112 Nybegynder
04. november 2006 - 16:25 #12
X echo " <a href='index.php?menu=nyhed_kommentar&nyhed_id=".$row[efternavn]."' class=\"navigation\">";
echo $row['efternavn'];
echo "</a>";

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2F80.164.25.42%2FNew%2520Gongo%2FPhP%2Findex.php%3Fnyhed%3DGossip

de sammme fejl for jeg
Avatar billede udvikler Nybegynder
04. november 2006 - 16:33 #13
Denne burde virke:

<?php
include('include/connect.php');

$res = mysql_query("SELECT * FROM nyheder WHERE emne='{$_GET['nyhed']}' AND godkendt='yes' ") or die (mysql_error());
while($row=mysql_fetch_assoc($res)){

echo "<div style=\"border: 1px dotted #none; width: 500px\">";

echo "<h2>" . $row['oversrkift'] .  "</h2>";

echo "<p>";

echo "<div class=\"nyhed-forfatter\">";
echo $row['bruger_id'];
echo "&nbsp;|&nbsp;</div>";

echo "<div class=\"nyhed-forfatter\">";
echo $row['dato'];
echo "</div>";

echo "<br>";

echo "<div class=\"nyhed-tekst\">";
echo $row['teksts'];
echo "</div>";

echo "<p>";

echo "<div class=\"nyhed-link\">";
echo $row['kilde'];
echo "</div>";

echo " <a href=\"index.php?menu=nyhed_kommentar&nyhed_id=$row[id]\" class=\"nyhed-kommentar\">";
echo "skriv kommentar |&nbsp;";
echo "</a></div>";

echo "<div style=\"border: 1px dotted #none; width: 500px\">";

echo "<p>";
echo "</div>";

}
?>
Avatar billede kasper112 Nybegynder
04. november 2006 - 16:35 #14
& = &amp; i link
Avatar billede kasper112 Nybegynder
04. november 2006 - 16:40 #15
Det er 18 felj i nu :S
Avatar billede kasper112 Nybegynder
04. november 2006 - 16:42 #17
Kan det ikke være css der ikke er ok... da firefox og IE7+6 ikke viser det på samme møde