Avatar billede dtloh Nybegynder
03. november 2006 - 20:15 Der er 3 kommentarer

Problem med ADO opdatering til access database

Hejsa folkens, er vist et ganske let spørgsmål jeg har, men nu gidder jeg ikke sidde og knokle med det længere!

Jeg har følgende side:

change.asp

<masser af html....>

<%
                            If Request.QueryString("change") <> "" Then

                                SkalForandres = Request.QueryString("change")

                                set conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
                                conn.Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
                                conn.Open Server.MapPath("db.mdb")
                                set rs = Server.CreateObject("ADODB.recordset")
                                rs.Open "SELECT * FROM varekartotek WHERE varenr = " & SkalForandres, conn
                                %><table border="0" width="100%">
                                    <form method="post" action="change.asp">
                                        <tr>
                                        <%for each x in rs.Fields%>
                                                <td valign="top" width="150">

                                                    <%
                                                        Response.Write(x.name)
                                                    %>
                                                </td>
                                                <td valign="top" width="200">
                                                    <input name="<%=x.name%>" value="<%=x.value%>" <%
                                                        If x.name = "om" Then
                                                            Response.Write("size=50")
                                                        End If
                                                    %>>
                                                </td>
                                                <td>
                                                    <%
                                                        If x.name = "stoerrelse-S" Then
                                                            %>
                                                                Ja angives som "True", og nej angives som "False".
                                                            <%
                                                        End If
                                                        If x.name = "stoerrelse-M" Then
                                                            %>
                                                                Ja angives som "True", og nej angives som "False".
                                                            <%
                                                        End If
                                                        If x.name = "stoerrelse-L" Then
                                                            %>
                                                                Ja angives som "True", og nej angives som "False".
                                                            <%
                                                        End If
                                                        If x.name = "stoerrelse-XL" Then
                                                            %>
                                                                Ja angives som "True", og nej angives som "False".
                                                            <%
                                                        End If
                                                    %>
                                                </td>
                                            </tr>
                                        <%next%>
                                            <tr>
                                                <td colspan="3" align="center">
                                                    <input type="hidden" name="Denher" value="<%=SkalForandres%>">
                                                    <input type="submit" value="Opdater produktet">
                                                </td>
                                            </tr>
                                        </form>

                                <%
                            Else
                                ChangeThis = Request.Form("Denher")
                                sql = "UPDATE varekartotek SET "
                                sql = sql & "varenr = " & Request.Form("varenr") & ","
                                sql = sql & "varetype = '" & Request.Form("varetype") & "',"
                                sql = sql & "farve = '" & Request.Form("farve") & "',"
                                sql = sql & "stoerrelse-S = '" & Request.Form("stoerrelse-S") & "',"
                                sql = sql & "stoerrelse-M = '" & Request.Form("stoerrelse-M") & "',"
                                sql = sql & "stoerrelse-L = '" & Request.Form("stoerrelse-L") & "',"
                                sql = sql & "stoerrelse-XL = '" & Request.Form("stoerrelse-XL") & "',"
                                sql = sql & "salgspris = " & Request.Form("salgspris") & ","
                                sql = sql & "lager = '" & Request.Form("lager") & "',"
                                sql = sql & "om = '" & Request.Form("om") & "'"
                                sql = sql & "WHERE varenr ='" & ChangeThis & "'"

                                on error resume next
                                conn.Execute sql
                                if err<>0 then
                                    response.write("No update permissions!")
                                else
                                    response.write("Record " & cid & " was updated!")
                                end if
                            End If
                            conn.close
                        %>
<endnu mere html....>

-----------------------------------------------------------------

Mit problem er, at at jeg ikke kan få lov til at opdatere en post, jeg får: No update permissions! som defineret i koden.

Er ikke den vilde asp haj, som I nok har gættet hehe, håber at kunne få noget hjælp :D
Avatar billede dtloh Nybegynder
03. november 2006 - 20:16 #1
skal vist lige nævne, at jeg fint får vist oplysningerne som jeg skal, kan bare ikke ændre dem :S
Avatar billede dtloh Nybegynder
03. november 2006 - 20:18 #2
og ja, sikkerhedsindstillingerne for databasen står også som de skal (skulle jeg mene), da jeg også kan slette fra den
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2006 - 12:17 #3
Når at du højre klikker på din mappe eller fil og vælger "egenskaber", så skulle der gerne være et faneblad ved navn "Sikkerhed", hvis ikke:
http://www.darkskies.dk/rettigheder.html

Filmen er lavet til en dansk windows.

Hvis du har fanebladet "Sikkerhed", så kan du klikke på "Avanceret", der kan du nedarve rettighederne, f.eks. der skal være flueben i den første box, nede i bunden, med teksten: "Arv de tilladelsesposter, der gælder for underobjekter, fra det overordnede objekt. Medtag disse sammen med de poster, der er udtrykkeligt defineret her."

Håber at du kan bruge dette her.