Avatar billede wildthing Nybegynder
03. november 2006 - 12:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

kan ikke delete record

Hjælp - inden jeg vælter tilbage i ASP classic!!

Jeg viser i en lille tabel udvalgte felter fra en flok joinede tabeller.

Nu vil jeg så gerne kunne delete en linie.
Jeg har til formålet lavet 2 linier delete-statements i deletecommand på min DS for mit gridview, da jeg jo skal slette i de enkelte tabeller en af gangen samt i en rigtig rækkefølge for at få lov.

problemet er at den sletter ikke noget. jeg har mine nøgler med i selection fra de tabeller der skal slettes i.

er det ikke måden at gøre det på eller skal det lægges i en delete-event. det har jeg forsøgt, men jeg kan ikke finde ud af hvorledes jeg så får mine parametre (eks. @original_product_GUID) med ind i den pågæledende sub.

jeg smider lige DS_ koden. arbejder i visual web developer 2005 express edition

        <asp:SqlDataSource ID="DS_variant" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:DEIF_PricelistConnectionString %>"
        DeleteCommand=" DELETE FROM [DEIF_Pricelist].[dbo].[productmatch] WHERE product_GUID = @original_product_GUID
        DELETE FROM  [DEIF_Pricelist].[dbo].[productvariants]  WHERE (s_GUID = @original_s_GUID)"
SelectCommand="SELECT pv.productvariantsuk, Account.Name, pm.product_GUID, p.type, pv.sortorder FROM productmatch AS pm INNER JOIN products AS p ON pm.product = p.type INNER JOIN productvariants AS pv ON pm.variant = pv.productvariantsuk LEFT OUTER JOIN Account ON pm.accountID = Account.AccountID WHERE (p.type = @product ) AND (Account.AccountID = @account OR Account.AccountID IS NULL) ORDER BY pv.sortorder">
            <SelectParameters>
                <asp:ControlParameter ControlID="productListBox" Name="product" PropertyName="SelectedValue" />
                <asp:ControlParameter ControlID="accountidLabel" Name="account" PropertyName="Text" />
            </SelectParameters>
            <DeleteParameters>
                <asp:Parameter Name="original_product_GUID" />
                <asp:Parameter Name="original_s_GUID" />
            </DeleteParameters>

        </asp:SqlDataSource>
Avatar billede nerosdk71 Nybegynder
06. november 2006 - 23:09 #1
Hej,
Jeg har prøvet at genskabe din problem, og jeg kan uden videre slette. Jeg har dog et par forskelligheder du kan prøve at arbejde med:

<ASP:SQLDATASOURCE... Sæt følgende ind i tagget:

  OldValuesParameterFormatString="original_{0}"

I DeleteParameters har jeg efter Name="xxxx" TYPE="String" (hvis det er string det skal være.

Det fungerer fint for mig.

Sig til hvis det ikke virker.
Avatar billede wildthing Nybegynder
21. marts 2007 - 14:32 #2
asp classic rules;-) desværre