Avatar billede mamloo Nybegynder
02. november 2006 - 22:06 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Natmåler

Hej!

Er der nogen der kender til en såkaldt Natmåler eller i den dur. Jeg har nemlig lidt problmer med at min forbindelse ikke vil give sig fuldt ud! Jeg har telia stofanet..

På forhånd tak
Avatar billede leif Seniormester
02. november 2006 - 22:16 #1
Avatar billede mamloo Nybegynder
02. november 2006 - 22:24 #2
Har prøvet, men intet siger ud til at fejle noget.. Hvis jeg prøver at downloade giver den ikke fuldvaluta dvs. downloader ikke den højeste min forbindelse kan! Jeg tror muligvis at der sidder noget og blokkere? Fatter det egentlig ik, håber i kan hjælpe!!!
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2006 - 22:50 #3
Du kan normalt ikke benytte din forbindelse mere end 90% da resten går til tcp header.
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
02. november 2006 - 22:51 #4
Tag en download fra sourceforge.net og vælg switch netværket. Der kan jeg maxe min 6mb.
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
02. november 2006 - 22:56 #5
Normalt ville jeg sige din hastighed i bit divideret med 10 er ok acceptabelt, men hvis du får mere er det jo bare i top.
F.eks jeg har en 6144kb forbindelse og kan hente med 630-640KB.
Avatar billede mamloo Nybegynder
03. november 2006 - 08:04 #6
Problemet ligger i at min forbindelse er 2000/256 men jeg kan blot komme op på 30/40 derfor ville jeg mene at der var en blokkering, det kan godt være, at jeg ikke har forklaret mig ordenligt. Undskylde, men det er lidt abstrakt for mig.. Sorry
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
03. november 2006 - 12:16 #7
Nu ved jeg ikke lige hvilket udstyr der kommer med telia stofanet, men hvis du har en router og et særskilt modem kunne du prøve at sætte dig direkte i modemet og med automatisk ip+dns skulle du gerne få en ip (Det kan godt tage 30-60 minuter før du kan få en ip, så efter du har taget routeren fra så vent en time før du sætter din pc til eller beder om ny ip). derved kan du ude lukke routeren.
Med stadig kræver det at problemet ikke ligger i pc'en, så luk at hvad du kan af programmer inden du tester (Husk, Service pack 2 hvis du kører windows). Evt. prøv med en anden pc,bærbar.
Hvis du stadig har problemmer ville jeg ringe til telia og få dem til at teste forbindelsen / pinge routeren (Husk at sætte routeren til igen).
Avatar billede mamloo Nybegynder
03. november 2006 - 22:06 #8
Super, tak for hjælpen... Bortset fra det har jeg selv fundet natmåleren :http://securitycheck.cnlab.ch/check/info_nat.html
Avatar billede mamloo Nybegynder
03. november 2006 - 22:17 #9
HVORDAN GIR jeg dig point apocalyptica???
Avatar billede leif Seniormester
03. november 2006 - 22:27 #10
Det gør du ved at pænt bede ham om at ligge et svar.
Avatar billede mamloo Nybegynder
05. november 2006 - 08:18 #11
Super! tak for hjælpen
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
05. november 2006 - 17:15 #12
Point, no point, er lige fedt ;) Bare du har fået det til at virke.
Avatar billede mamloo Nybegynder
06. november 2006 - 14:19 #13
Ja, det virker.. Men jeg fandt aldrig ud af hvordan jeg gav dig point, og det er skidt... Jeg gav vidst mig selv pointene.. Sorrryyyy.. Kan jeg give dig nogle point nu???!
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
08. november 2006 - 22:46 #14
Nej det er helt iorden. :)
Desuden, grunden til du ikke kunne give mig point var pga, at der kun var skrevet kommentar. Først når de har lagt et svar kan man give dem point.