Avatar billede benjatke Nybegynder
02. november 2006 - 18:46 Der er 20 kommentarer

Send efter valg

Jeg har en html-side som jeg gerne vil have til at sende til mig!
Det er en chekbox som når man har sat et flueben og trykker på send
så sender den det til min email!
koden kommer her:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" lang="da">
<head>
<title>Javascript validering af en checkbox</title>
</head>
<body>

<script type="text/javascript">
function validering()
  {
  error = 0;
  if(!(document.forms[0].checkboxnavn.checked) && (error==0))
  {
    alert('Du skal aktivt sætte et hak i checkboxen!');
    document.forms[0].checkboxnavn.focus();
    error = 1;
  }

  if(error == 0)
  document.forms[0].submit();
  }

</script>

<form action="" method="post" onsubmit="validering();return false;">
<input type="checkbox" name="checkboxnavn"> Ja, jeg accepterer at jeg skal sætte et hak her<br />
<input type="submit" value="Klik her for at validere">
</form>

</body>
</html>
Avatar billede benjatke Nybegynder
02. november 2006 - 19:31 #1
lidt hjælp tak!
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2006 - 11:43 #2
<ole>

Du skriver "Jeg har en html-side" - hvorefter du viser et XHTML-dokument med invalid DTD, invalide scripts og invalide input-tags. Du må nok fortælle lidt mere om, hvad det er, du ønsker  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
03. november 2006 - 16:50 #3
Hvis du skal sende noget til din mail, har du enten brug for en mail-server eller at bruge brugerens mail-klient !-)
Avatar billede benjatke Nybegynder
03. november 2006 - 16:59 #4
Det jeg vil er at lave en hitliste. Det vil sige at folk skal kunne afkryse hvilken sang de stemmer på og derefter når de trykker "send" bliver den sendt til min email.
Jeg vil altså gerne vide hvor jeg sætte min email ind(jeg har taget koden fra en anden side).
Avatar billede udvikler Nybegynder
03. november 2006 - 17:02 #5
Dette script sender ikke en mail, men jeg kan lave et der gør i PHP hvis du ønsker?
Avatar billede benjatke Nybegynder
03. november 2006 - 18:05 #6
ja tak:D
hvis du gør det kan du få 100 point oven i!
Avatar billede udvikler Nybegynder
03. november 2006 - 18:20 #7
Prøv med:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" lang="da">
<head>
<title>Javascript validering af en checkbox</title>
</head>
<body>

<script type="text/javascript">
function validering()
  {
  error = 0;
  if(!(document.forms[0].checkboxnavn.checked) && (error==0))
  {
    alert('Du skal aktivt sætte et hak i checkboxen!');
    document.forms[0].checkboxnavn.focus();
    error = 1;
  }

  if(error == 0) {

    <?php
    $mail = "###DINMAIL###";

        mail("$mail",
            "OVERSKRIFT",
            "MAIL INDHOLD",
            "FROM: noreply@sidenavn.dk");

        echo "Du har nu fået tilsendt mailen";
    ?>

  }

</script>

<form action="" method="post" onsubmit="validering();return false;">
<input type="checkbox" name="checkboxnavn"> Ja, jeg accepterer at jeg skal sætte et hak her<br />
<input type="submit" value="Klik her for at validere">
</form>

</body>
</html>
Avatar billede benjatke Nybegynder
03. november 2006 - 23:24 #8
for det første: Den virker ikke?
for det andet: jeg tror ikke du har forstået!
              Når man går ind på min side skal der komme et pop-up vindue op
              (kan jeg godt selv lave). I det pop-up skal der stå nogle sange med
              nogle afkrysningsfelter uden for. Når man har valgt og tykket send,
              sender den en mail til mig hvor der står hvad personen har stemt på og
              jeg kan så regne ud hvordan listen så skal se ud!
              Håber det er forstået.

På forhånd tak
Avatar billede udvikler Nybegynder
04. november 2006 - 10:36 #9
Aah, så skal jeg da også lige have den anden del af koden, den med sangene, ellers er det jo umuligt at lave.
Avatar billede roenving Novice
05. november 2006 - 23:44 #10
Er der en mail-server på din udbyders installation, som også php er koblet op imod ?-)
Avatar billede benjatke Nybegynder
06. november 2006 - 08:29 #11
udvikler: jeg har ikke noget "anden del" af koden.
          De sange der skal stå ud for chekboksen er:
          Pussicat dolls
          Rihanna
          Kenye West
          Bow Wow
          Ciara

roenving: Hvad mener du med det?
          Min internet udbyder er TDC. Jeg fatter ikke særlig meget af det du har
          skrevet! Kan du ikke lige oversætte til dansk?
Avatar billede olebole Juniormester
06. november 2006 - 08:52 #12
udvikler >> Hvorfor skrive XHTML, når dit script ikke er kompatibelt med XHTML?  =)

benjatke >> Hvordan skal mails afsendes? Via PHP/sendmail eller ...?
Avatar billede benjatke Nybegynder
06. november 2006 - 11:35 #13
ja med php, tak
Avatar billede benjatke Nybegynder
07. november 2006 - 17:52 #14
hallo?
Avatar billede benjatke Nybegynder
11. november 2006 - 09:25 #15
jeg kan jo ikke komme af  med mine skide point hvis der ikke er nogen der skriver!
Avatar billede roenving Novice
11. november 2006 - 11:59 #16
Hvis du skal sende en mail fra den maskine, der hoster din hjemmeside, skal der være en mail-server, som php er koblet op mod ...

I standard-konfiguration er der ingen internet-servere (tjah, måske bortset fra Domino-servere), der også kan sende mails, så de skal også have en proces (et program !-) kørende, der kan sende mails, og det skal det system, der kører hjemmesiden, også have adgang til ...
Avatar billede benjatke Nybegynder
12. november 2006 - 19:08 #17
kan du ikke lige være så venlig at snakke dansk?
jeg har hos web10.
det er jo ikke andet end at krydse af og trykke send!
Det kan da ikke væe svært?
Man kan sende mails med javascript!
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2006 - 10:04 #18
"Man kan sende mails med javascript!" ... det må du da vist lige forklare - for det er der ingen, der kan eftergøre dig  ;o)
Avatar billede benjatke Nybegynder
14. november 2006 - 18:10 #19
tak olebole.
send et svar så for du point(skal af med dem)
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2006 - 08:41 #20
Selvtak, men er det mon ikke roenving, der burde lægge svaret?  ;o)