Avatar billede jih Nybegynder
02. november 2006 - 13:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

latinsk navn til guild

hey!

jeg sidder og skal finde på et navn til en ny guild i world of warcraft.. jeg havde i sinde at finde på et latinsk navn, men det eneste jeg kan på latinsk, som lyder nogenlunde ok er "estuans interius" som betyder "burning inside"..

så ville jeg vide om der var nogen som kan latinsk, som måske kan finde noget mere passende* navn, som indeholder 1 eller måske 2 ord, og med en forklaring på hvad det betyder..

måske et latterligt spørgsmål, men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal spørge, kender ingen som kan ordentligt latinsk og jeg kan ikke finde på noget bedre selv..

*passende vil så sige at det skal have noget med vrede, ondskab, godhed (i hvor good/bad, ikke good/evil) eller måske har noget med drager/ild at gøre, siden det er det vi kommer op imod for det meste..
Avatar billede jih Nybegynder
02. november 2006 - 13:59 #1
(i hvor good/bad, ikke good/evil) = (som good/bad, ikke good/evil (hvor god man er til at spille, eller hvor gode ting man har))
Avatar billede coderdk Praktikant
02. november 2006 - 14:56 #2
Hic Sunt Dracones / HC SVNT DRACONES = Here Be Dragons

Eneste jeg lige kan komme i tanker om :)
Avatar billede jih Nybegynder
02. november 2006 - 14:59 #3
sjovt, men synes det er lige lidt for langt.. =/
Avatar billede jih Nybegynder
02. november 2006 - 16:06 #4
ingen andre forslag? hvis ikke noget latinsk, så måske noget på engelsk som bare lyder "catchy".. forslag, jeg synes er gode, men er taget er:

Cold Blooded
Iron Edge
Dark Horizons
Aeon of Ancients
BoE (forkortelser er gode at have, helst hvis de er catchy og kan stå for flere ting) :P
Avatar billede jernrosen Nybegynder
02. november 2006 - 16:51 #5
Har lige prøvet at lede lidt på engelsk hjemmeside :

Advorsus = Evil
Malificus = Evil ( fra sort magi )
Malus = Evil/bad

Anguis = dragon ell. snake ( nok reptil der menes )
Coluber = snake

Lidt for sjov : Fatum = orakel ( skæbnefortæller ? )
Avatar billede mobius6 Juniormester
02. november 2006 - 17:00 #6
http://www.yuni.com/library/latin.html
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Latin_phrases_(full)

fx:
circulus vitiosus "vicious circle"
cum gladiis et fustibus "with swords and clubs"
Dies Irae "Day of Wrath"
disjecta membra "scattered limbs"
igni ferroque "with fire and iron"
Variorum - Of various people
Avatar billede miss-g Seniormester
02. november 2006 - 18:54 #7
Romerske navne (heraf latinske):
http://www.lowchensaustralia.com/names/romannames.htm

Og ellers kan du selv gå på jagt i navne bibliotekerne:
http://www.lowchensaustralia.com/names.htm
Avatar billede forpuleren Nybegynder
03. november 2006 - 10:09 #8
efter wikipedia er malus = mast :) http://en.wikipedia.org/wiki/Malus_(constellation)
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
03. november 2006 - 12:30 #9
I skal da hedde Manus Nigra lissom Banden i "Det forsømte forår."  :-)
Manus - Hånd
Nigra - niger -gra -grum [black , dark-colored; blackening; bad, unlucky]; n. as subst. [a black spot].
Ellers prøv dig lidt frem her http://archives.nd.edu/latgramm.htm
Avatar billede jih Nybegynder
06. februar 2008 - 18:49 #10
lukker