Avatar billede botha Nybegynder
02. november 2006 - 10:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Expert i Windows PE søges

jeg har et par små spørgsmål til en expert i Windows PE
(det helt simple bootup styresystem fra MS)

Jeg vil gerne vide om jeg kan boote op fra en PE og derefter få kontakt med denne fra en anden XP maskine(så jeg kan lave backup af defekt HD)

Kan det gøres med et X kabel eller hvordan kan jeg få kontakt med denne maskine fra min XP maskine?

Kan man evt. kopiere fra PE til en USB nøgle?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
02. november 2006 - 11:16 #1
jeg ville lave en skive via bart pe, det er meget bedre som PE end MS egen skive er. (og har flere ting indbygget som gør backup utrolig nemt)
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2006 - 11:54 #2
Jeg er absolut ikke Windows PE expert, jeg syntes faktisk det minder om noget der hører en meget fjern fortid til.
Hvis dit problem går ud at få data ud af en maskine der er gået ned så prøv dette. Download og brænd INSERT (50 Mb)http://www.inside-security.de/insert_en.html filen skal brændes som et bootimage - boot op på cd-en og nu kan du flytte dine data både til et evt. USB stick - til en anden partition eller til en anden computer via netværket. Alternativt kan du vælge DAPPIX (700 Mb)http://www.helgec.dk/dappix.html her har du fuld grafisk brugerflade
Avatar billede botha Nybegynder
02. november 2006 - 13:34 #3
-> niels -  hvor finder jeg frem til bart pe?

helgec - > jeg har forsøgt med Ubuntu og det kunne jeg ikke hitte ud af :-(
Avatar billede niels_hansen Praktikant
02. november 2006 - 14:34 #4
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2006 - 14:58 #5
"helgec - > jeg har forsøgt med Ubuntu og det kunne jeg ikke hitte ud af :-("

Jeg har ikke nævnt Ubuntu med et ord - prøv lige at læse hvad jeg skriver
Avatar billede botha Nybegynder
03. december 2007 - 16:06 #6
hmm fandt aldrig ud af det :-(