Avatar billede sjaka Nybegynder
01. november 2006 - 21:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jeg får fejl når jeg validerer HTML med henvisning til *.js-fil

Hej.

Når jeg validerer min HTML hos w3.org, får jeg fejl på min javascript - men kun hvis jeg henviser til en *.js fil i head. Hvis jeg sætter javascript ind i html'en og laver tegnene
<!--
//-->
kort efter og før <script og </script>, får jeg ingen fejl.

Fejlene er som følger:
1:
there is no attribute "type" .

        <SCRIPT type = "text/javaScript" src="lib/default/signup.js"> </script>
Slut på fejl 1

2:
there is no attribute "src" .
        <SCRIPT type = "text/javaScript" src="lib/default/signup.js"> </script>
Slut på fejl 2

3:
element "SCRIPT" undefined .
...PT type = "text/javaScript" src="lib/default/signup.js"> </script>
Slut på fejl 3

4:
end tag for element "script" which is not open .
...Script" src="lib/default/signup.js"> </script>
Slut på fejl 4.

5:
end tag for "SCRIPT" omitted, but OMITTAG NO was specified .
    </head>
Slut på fejl 5.

Herunder ses linjerne fra start og ned til slutningen af head i mit HTML-dokument - er der nogen som har en ide om hvad fejlen kan være?

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
    <head>
        <title>ting</title>
        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="lib/default.css" title="Standard layout" />
        <SCRIPT type = "text/javaScript" src="lib/default/signup.js"> </script>
    </head>

På forhånd tak :)

Jacob
Avatar billede Slater Ekspert
01. november 2006 - 22:01 #1
Det er simpelthen fordi du bruger XHTML, og det er ulovligt at skrive tags med stort i XHTML. Ret "SCRIPT" til "script", så burde den være der.
Avatar billede sjaka Nybegynder
01. november 2006 - 22:15 #2
haha. fedt nok. Du har sgu ret.

Kom med svar, så får du 60 point på den lette konto.
Avatar billede Slater Ekspert
01. november 2006 - 23:33 #3
Jamen tak for det :)
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2006 - 10:37 #4
<ole>

Er du mon klar over, at linjen:
    <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
- disabler nogle af de væsentligste områder af CSS i IE6?

Er du klar over, at MS endu ikke har lavet en browser, der understøtter XHTML - og at alle IE'er parser XHTML-kode som dårlig og tilfældig HTML-suppe?

Er du klar over, at alle JavaScripting skal udføres på en helt anden måde under XHTML?

Er du klar over, at XHTML skal serves specielt, før der opnås fordele ved teknikken - og at IE ikke kan vise siden, hvis du server siden korrekt?

Er du klar over, at XHTML er _dramatisk_ meget mere end at lukke alle tags?

/mvh
</bole>
Avatar billede sjaka Nybegynder
03. november 2006 - 14:52 #5
næh. det er jeg ikke klar over.

Er du klar over jeg checker mine sider i firefox?

opgaven lød på at jeg skulle lave en side som validerede hos W3.org uden fejl, og der skulle være javascript i.

Tak for tippet, dog :)
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2006 - 14:58 #6
Ja, at koden validerer hos W3C, siger jo ikke noget om kvaliteten af den. I en browser, der faktisk gør med din kode, hvad den burde, ville formodentlig gå ned med indtil flere XML-fejl. Desuden disabler du som sagt selv CSS i IE6.

Valid kode er ikke nødvendigvis god kode ... men god kode er _altid_ valid  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2006 - 14:59 #7