Avatar billede bohbs Nybegynder
01. november 2006 - 19:55 Der er 4 kommentarer

- Levere konstanter med en webservice

Jeg vil gerne levere et par konstanter med en webservice til forskellige klienter. Men i stedet for at skulle lave en metode til hver konstant, vil jeg gerne lave en smartere løsning. Jeg benytter 1.4, så enumerationer er ikke tilgængelig, og ved heller ikke om de kan leveres med en webservice.

Nogen der har erfaringer med noget lignende?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2006 - 20:08 #1
Hvis du ikke vil lave en metode til hver konstant, men vil lade en
metode returnere forskellige konstanter - hvad skal saa fortaelle metoden
hvilken konstant den skal returnere - og hvordan adskiller den information
sig fra konstanten ?
Avatar billede bohbs Nybegynder
01. november 2006 - 21:23 #2
det er id'er der benyttes i adskillige andre metoder i webservicen. HVIS disse engang i fremtiden ændres, så ville jeg gerne slippe for at alle klienter skulle ændre deres implementering.

Klart, jeg kunne lave en getConstant( String constantName ), og jeg kunne også lave noget der returnere et array af KeyValue objekter, men hvis webservice standarden understøttede konstanter eller enumerationer, så ville jeg mene at det er en fordel.

Hvad er mine muligheder, og hvad mener du er bedst?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2006 - 22:53 #3
Hvorfor ikke sende den samme tekst streng med i alle kaldene ?

Der vil ikke vaere noget maalbart oekstra overhead.

Men OK det er ikke sa type sikkert.

Du kan sagtens returnere et array af object med key og value.

Jeg kan ikke huske om enumerations er standardiseret, saa du kunne putte
det i WSDL'en.

Det kan jeg slaa op.

Men selvom du kan det, saa vil brugerne jo stadig skulle rebuilde deres apps
efter en aendring fordi WSDL normalt konverteres til fixed kode.
Avatar billede bohbs Nybegynder
02. november 2006 - 09:01 #4
ja ok, jeg kan godt se at de ikke skal være placeret i wsdl'en.

Ulempen ved KeyValue pairs er, at hvis ikke de benyttes i en eller anden static sammenhæng, så skal klienten vel iterere på dem hver gang den skal bruge en af dem?

Og hvis de er statiske, så er der alligvel ikke noget der sikrer at klienten benytter en ny værdi.

Tror vi fortsætter med den oprindelige løsning, og blot placerer de nødvendige id'er i en config fil på hver klient.