Avatar billede uas Nybegynder
01. november 2006 - 13:05 Der er 11 kommentarer

AJAX PopupControlExtender

Kan det passe at man ikke kan bruge en PopupControlExtender inde i f.eks et gridview? Jeg får en fejl i nedenstående kode. Og som i kan se så virker det fint, når PopupControlExtender er udenfor gridview'et

<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="_Default" %>

<%@ Register Assembly="AjaxControlToolkit" Namespace="AjaxControlToolkit" TagPrefix="cc1" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
        <asp:ScriptManager ID="ScriptManager1" runat="server" />
        <div>
            <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Button" />
            <cc1:HoverMenuExtender ID="HoverMenuExtender1" runat="server" TargetControlID="Button1" OffsetX="0" PopDelay="55" PopupControlID="Panel1">
            </cc1:HoverMenuExtender>

            <asp:Panel ID="Panel1" runat="server" Height="142px" Width="243px" BackColor="gray">
                <asp:HyperLink ID="HyperLink1" runat="server">HyperLink</asp:HyperLink><br />
                <br />
                <asp:HyperLink ID="HyperLink2" runat="server">HyperLink</asp:HyperLink></asp:Panel>

        <cc1:PopupControlExtender ID="PopupControlExtender2" runat="server" TargetControlID="label22" PopupControlID="Panel22" Position="Bottom" />
          <asp:Label ID="label22" Text="Tryk her" runat="server"></asp:Label>
            <asp:Panel ID="Panel22" runat="server" Height="50px" Width="125px">

            <asp:Calendar ID="Calendar1" runat="server"></asp:Calendar>

            </asp:Panel>

            <br /><br />

            <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" DataSourceID="SqlDataSource1">
                <Columns>
                    <asp:TemplateField HeaderText="Navn" SortExpression="Navn">

                        <ItemTemplate>

                            <asp:Label ID="Label1UAS" runat="server" Text='<%# Bind("Navn") %>'></asp:Label>

                            <cc1:PopupControlExtender ID="PopupControlExtender1"  TargetControlID="label1UAS"  PopupControlID="Panel1UAS" runat="server" />

                            <asp:Panel ID="Panel1UAS" Width="200" BackColor="Wheat" runat="server">
                                <asp:Calendar ID="Calendar1" runat="server"></asp:Calendar>
                            </asp:Panel>

                        </ItemTemplate>

                    </asp:TemplateField>
                    <asp:BoundField DataField="Telefon" HeaderText="Telefon" SortExpression="Telefon" />
                    <asp:BoundField DataField="Mobil" HeaderText="Mobil" SortExpression="Mobil" />
                    <asp:BoundField DataField="Titel" HeaderText="Titel" SortExpression="Titel" />
                    <asp:BoundField DataField="Ansvar" HeaderText="Ansvar" SortExpression="Ansvar" />
                </Columns>
            </asp:GridView>
            <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ICSystem %>"
                SelectCommand="SELECT [Navn], [Telefon], [Mobil], [Titel], [Ansvar] FROM [ICDKontakter]">
            </asp:SqlDataSource>

        </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2006 - 13:08 #1
hvad er fejlbeskeden ?
Avatar billede uas Nybegynder
01. november 2006 - 13:14 #2
Den kommer med en javascript fejl. Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode.

Fejlen kommer først, når jeg trykker på et af de elementer, som skal kalde mit popup.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2006 - 13:18 #3
Det er sikkert fordi den ikke kan finde det rette id på panel.
Det er mit bud.
Du er nok nødt til at kigge det javascript igennem som den generer.
Avatar billede uas Nybegynder
01. november 2006 - 13:20 #4
hvor kan man finde det. Det jeg jo noget AJAX :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
01. november 2006 - 13:32 #5
ajax teknologien er også javascript, så det er det du skal analysere..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. november 2006 - 13:43 #6
start siden i sig vis kildekode.
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. november 2006 - 17:40 #7
Du skal nok lige kaste et blik her:
http://forums.asp.net/thread/1441672.aspx
(ikke fordi det er specielt gode nyheder)
Mvh
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. november 2006 - 19:42 #8
En ting jeg gerne lige vil tilføje til den uendeligt langsommelige PopupControlExtender er; undgå at bruge PopupControlExtender når dit gridview bliver mere end 1 linje højt. Du vil være 200% bedre tjent med (udviklingsmæssigt og arbejdsgiver) at lave din egen popup i JS ,-)
Avatar billede uas Nybegynder
03. november 2006 - 08:42 #9
Nej det er da ikke specielle gode nyheder. Er der nogen der ved hvornår det bliver rettet?

Og er der evt. nogle der har et link til en side, med noget javascript-popup (som virker i de fleste browser)
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. november 2006 - 21:45 #10
Der er kommet en beta2 idag ... har du kigget på den?
Mvh
Avatar billede uas Nybegynder
20. november 2006 - 08:28 #11
Det hjalp med beta2 :-)