Avatar billede tomic Nybegynder
31. oktober 2006 - 21:51 Der er 7 kommentarer

søg i 10 felter

strSQL = "select * from opgaver where fornavn or efternavn or opgaveid or adresse like '%" & Request("sog1") & "%'"
Set rs = forbin.execute(strSQL)

er der en der kan fortælle mig hvorfor jeg ikke kan få det der til at virke?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2006 - 21:59 #1
strSQL = "select * from opgaver where fornavn  like '%" & Request("sog1") & "%'" or efternavn  like '%" & Request("sog1") & "%' or opgaveid  like '%" & Request("sog1") & "%' or adresse like '%" & Request("sog1") & "%'"
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2006 - 21:59 #2
mange raekker = daarlig performance
Avatar billede tomic Nybegynder
31. oktober 2006 - 22:04 #3
det er fordi den skal søge i hele tablen, og det er den eneste mulighed jeg lige kan se
Avatar billede tomic Nybegynder
31. oktober 2006 - 22:10 #4
Error Type:
ADODB.Recordset.1 (0x80004005)
SQLState: 4 Native Error Code: 1064 [TCX][MyODBC]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''%taik%'' at line 1
jeg får den her fejl.
Avatar billede tomic Nybegynder
31. oktober 2006 - 22:11 #5
fandt fejlen nu skal jeg bare bruge du svare
så for du point
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2006 - 22:25 #6
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2006 - 23:37 #7
så mangler du bare at acceptere svaret