Avatar billede -rayman- Nybegynder
20. maj 2001 - 12:34 Der er 7 kommentarer

Sortering af et multidimensionalt array!!

Jeg har af en ven fået lavet et script som kan finde ud af hvor mange folk der er inde på en server, hvad de hedder, hvor mange frags de har osv.

Problemet er at disse informationer bliver skrevet ud af et multidimensionalt array og jeg vil gerne have spillerne sorteret efter frags....

Jeg har forsøgt mig med usort, da det lader til at den kan sortere den slags arrays, men jeg kunne ikke får det til at virke.....
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. maj 2001 - 12:37 #1
Hvordan ser det script ud, der genererer dit multidim array ?
Avatar billede -rayman- Nybegynder
20. maj 2001 - 12:40 #2
Selfølgelig skulle jeg glemme at skrive kilden :(

Her er den del af scriptet hvor array\'et er:
      while ($status[\"unread_bytes\"]) {
        $playerinfo[$i] = fscanf ($fp, \"%s %s %s\");  // Array: 0=frags, 1=ping, 2=name
        $playerinfo[$i][2] = substr ($playerinfo[$i][2], 1, -1);  // Fjern første og sidste tegn (beggge \'\"\') i name
        $playerinfo[$i][2] = str_replace (\"<\", \"&lt;\", $playerinfo[$i][2]);
        $playerinfo[$i][2] = str_replace (\">\", \"&gt;\", $playerinfo[$i][2]);

Variabel i angiver spiller nummeret og der efter bruges den sidste variabel til at udskrive enten frags, ping eller navn.
Avatar billede sukos Juniormester
20. maj 2001 - 12:40 #3
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. maj 2001 - 12:41 #4
henter du fra en fil ???
Avatar billede repsac Nybegynder
20. maj 2001 - 12:43 #5
=>-rayman-: så er man på hva\' Steens ... ;o)
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. maj 2001 - 12:50 #6
Kan du ikke gøre noget lignende
$res = array();
while ($status[\"unread_bytes\"]) {
    $playerinfo[$i] = fscanf ($fp, \"%s %s %s\");  // Array: 0=frags, 1=ping, 2=name
    $playerinfo[$i][2] = htmlentities(substr($playerinfo[$i][2],1,-1));
    if (!$res[$playerinfo[$i][0]]) $res[$playerinfo[$i][0]] = array();
    $res[$playerinfo[$i][0]][] = array($playerinfo[$i][1], $playerinfo[$i][2]);
    $i++;
}

så har du da et resultatsæt der er til at løbe igennem med et par simple forløkker i netop den sortering du ønsker.

/ Lars
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. maj 2001 - 12:50 #7
resultatet ligger selvfølgelig i $res